Carsten Ørting Andersen

Carsten Ørting Andersen

Folketingskandidat i Fakse kredsen, spidskandidat Sorø kommune

Antal relationer 14
Anbefalet af 1
Medlem

Sjælland - Folketingsvalg

28-12-2009 21:37:48 - 15 kommentarer

  • Et nyt folketingsvalg nærmer sig med stormskridt (et års tid går hurtigt for en aktiv kandidat) Meningsmålingerne er ikke de bedste og hvis vi er heldige får vi  2 kandidater på tinge fra Sjælland, hvis ikke ingen eller kun en enkelt.

 

  • Kan vi gøre noget?

 

  • Jeg kunne  tænke mig, at vi måske kunne samle kræfterne om det bedst mulige resultat for alle og måske kunne lave en fælles kampagne med temaer som landdistrikter, forebyggelse og sundhedsfremme, beskæftigelse, infrastruktur etc. Emner der optager vores vælgere fra Gedser til Rørvig.

 

  • Er der kandidater fra Sjælland, der kommer til Nyborg Strand Stævne, så lad os foreløbigt mødes  der og prøve at få ideerne til at gro.

 

Casten Ørting Andersen

Fakse Kredsen

Kommentarer
Zenia Stampe
Medlem

Zenia Stampe , Næstformand for Radikale Venstre og folketingskandidat i Næstved og Roskilde. , 29-12-2009 10:07:29

Kære Carsten,

 

Det synes jeg er en fremragende idé. Jeg tror, at det vil virke meget stærkt, hvis vi sammen vælger et par skarpe mærkesager, som vi gentager over alt.

 

Jeg kommer til Nyborg Strand Stævnet og vil meget gerne mødes og diskutere mulige temaer og mærkesager. Hvornår tænker du, at vi kan mødes? Evt. ved frokosttid søndag?

 

Mange venlige hilsner og på gensyn!

Zenia


Boye J. Haure
Medlem

Boye J. Haure , Nationaløkonom, cand. polit., exam.psych., Frederiksberg , 29-12-2009 10:21:58

Godt Nyborg Strand stævne. Jeg har desværre hverken råd eller tid til at deltage. Men det er rart at se, at I lægger en strategi allerede nu for, hvordan det næste Folketingsvalg kan vindes. God vind med det.


Zenia Stampe
Medlem

Zenia Stampe , Næstformand for Radikale Venstre og folketingskandidat i Næstved og Roskilde. , 29-12-2009 10:31:19

Tak Boye! Og tak for jule- og nytårshilsenen! Jeg glæder mig til at se dig i det nye år.


Carsten Ørting Andersen
Medlem

Carsten Ørting Andersen , Folketingskandidat i Fakse kredsen, spidskandidat Sorø kommune , 29-12-2009 19:19:17

Kære Zenia

Fint med mig søndag. Vi kan evt. spise sammen. Håber der er andre der hænger på.

Hilsen Carsten


Boye J. Haure
Medlem

Boye J. Haure , Nationaløkonom, cand. polit., exam.psych., Frederiksberg , 29-12-2009 23:35:08

I lige måde Zenia; og et forsinket tillykke med dit valg til næstformandsposten. Jeg stemte på dig og Klaus, og det gik som det skulle. Flot at du kan overkomme, og har nerver til at tage et sådant valg på et landsmøde. Det var jo også et generationsoprør. Jeg mindes stadig med glæde vores kronik i Kristeligt Dagblad "Visioner for midten". Lad os også i 2010 kæmpe for det.   


Verner Frandsen
Medlem

Verner Frandsen , Skovlunde , 29-12-2009 23:37:05

I kan starte med at finde en måde på hvordan vi får vælgerne til at tro på at D R V er et ÆRLIGT REDELIGT PARTI for vi har mistet vælgernes tillid på grund af Nasar Simon og ikke mindst Klaus Bondams  fadæse for det kommer ganske givet op igen ved folketingsvalget hvis vi ikke afmonterer bomben, så hvordan vil i overbevise vælgerne om at i i er ærlige og troværdige og ikke går efter egen makt men vedbliver med at tænke på at mange af de stemmer i bliver valgt ind på er stemmer på partiets politik, for hvor mange af jer får personlige stemmer nok  til et mandat.


Boye J. Haure
Medlem

Boye J. Haure , Nationaløkonom, cand. polit., exam.psych., Frederiksberg , 29-12-2009 23:45:37

Vi har ikke mistet medlemmer på Bondams og vælgerforeningen i Københavns håndtering af den sag. Folk kan godt skelne mellem kommunalpolitik og valg til Folketinget.

Iøvrigt har vi drøftet det i hovedbestyrelsen for København, Frederiksberg og Dragør-Tårnby. Sagen er at mange har omtalt det som en smart manøvre af os radikale, at vi har splittet den borgerlige fløj, fjernet grundlaget for en borgmesterpost til enten C eller DF og fået en langt langt mere relevant borgmesterpost, nemlig integration og beskæftigelse, hvilket der ud fra en ren nationaløkonomisk synsvinkel virkelig er brug for at få gjort noget ved i en tid, hvor ledigheden stiger, og der er bandekrige.  


Carsten Ørting Andersen
Medlem

Carsten Ørting Andersen , Folketingskandidat i Fakse kredsen, spidskandidat Sorø kommune , 30-12-2009 13:17:55

@Verner. Tanken har strejfet mig, men jeg kan kun være den, jeg er, i det parti jeg føler mig bedst tilpas i. Så må jeg lade andre om at dumme sig, ærligt og redeligt. Jeg behøver ikke forsvare eller redegøre for andres fejl. Vi skal se fremad og kæmpe for vores politik og de muligheder det giver - Alt andet er for mig tidsspilde :-)


Boye J. Haure
Medlem

Boye J. Haure , Nationaløkonom, cand. polit., exam.psych., Frederiksberg , 30-12-2009 17:07:22

@ Carsten Ørting Andersen: Det er nemlig rigtigt og meget logisk. Godt nyt år.


Verner Frandsen
Medlem

Verner Frandsen , Skovlunde , 30-12-2009 21:47:07

Carsten

Hvordan ville du tage det hvis partiet bad dig om at underskrive en aklæring hvor der stod at du ikke ville skifte til et andet folketingsparti i 4 år eller til der igen blev udskrevet valg,  så vi kunne  undgå det vælgerbedrag Malu Åmund og andre skabte ved at give V K O  flertallet tilbage.

Det kunne være måden hvor vi igen fik vælgernes tillid til os og demokratiet.

 


Carsten Hallqvist Jensen
Medlem

Carsten Hallqvist Jensen , Rettigheder har den, der tør forsvare dem. , 30-12-2009 22:29:44

@ Verner

Der er ingen folketingsmedlemer der er fopligtet udover sin egen overbevisning og samvittighed jvf. grundloven.

så censur-erklæring vil ikke virke andet end som symbol-papir.

Det tillidsforhold der er indenfor partiet skal være testet inden opstilling som folketingskandidat og er et mellemliggende mellem opstillingskredsen og folketingskandidaten.


Verner Frandsen
Medlem

Verner Frandsen , Skovlunde , 30-12-2009 22:54:19

Du har ret Carsten men det folketingsmedlem der brød en sådan aftale fik nok svært ved at blive genvalgt, og det har jo vist sig at den test ikke fungere hos os, og så ville det også være et godt signal/symbol  at sende til vælgerne at vi gør hvad vi kan indenfor grundlovens rammer for at sikre vælgernes stemmer ikke bliver misbrugt, du kan så sige det er valgflæsk , men hvorfor ikke bruge de samme metoder som visse andre partier bruger. 

Og hvis man virkelig er ægte Radikal med hud  hår og tro hvorfor så tøve. 


Verner Frandsen
Medlem

Verner Frandsen , Skovlunde , 04-01-2010 13:37:01

Carsten

I har ikke besvaret mit indlæg, jeg vil godt tilføje at Frank Jensen godt TØR  komme med garantier, men det gør D R V tilsyladende ikke vi er åbenbart ikke så "ærlige redelige radikale" som Frank Jensen er med hans SYMBOL  erklæring.


Carsten Ørting Andersen
Medlem

Carsten Ørting Andersen , Folketingskandidat i Fakse kredsen, spidskandidat Sorø kommune , 04-01-2010 20:19:24

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal svare. Som udgangspunkt har jeg fået det ud af tråden, som jeg ønskede. Jeg har har fået kontakt med alle aktive kandidater og vi skal nok få strikket en fornuftig og troværdig kampagne på benene.

Med hensyn til dit indlæg i tråden, så tolker jeg dig sådan, at du mener jeg bør komme med en symbolsk erklæring, som man efterfølgende skal kunne holde mig fast på. Hvis det er rigtigt, så er jeg lodret uenig. Det minder for meget om kontraktpolitik. Vi bruger heller ikke at ekskludere folk i Radikale Venstre. De der kender mig ved, at jeg ikke er populist. Jeg er Radikal, fordi der ikke er andet der dur for mig. Hvis ikke jeg var Radikal, så var jeg slet ikke i politik, så enkelt er det. Det ved de mennesker der stemmer på mig også og de blir formentlig heller aldrig så mange. Jeg er vandbærer og det er jeg godt tilfreds med. Hvis det lykkes mig at få holdet på Sjælland til at spille sammen, så vi får 2 kandidater valgt ind næste gang, så er jeg tilfreds. Jeg har tillid til, at de vil forvalte deres mandat på bedste måde også selv om de repræsenter to meget forskellige måder at være Radikal på. Det er netop rummeligheden og de værdier vi står for, der er min drivkraft. Jeg deler ikke frustrationen over de der er gået fra partiet. Det må de selv om. De har iøvrigt langt fra fået noget ud af det selv og vi vinder på den lange bane. MHT Bondam, så aner jeg ikke, hvad der er gået for sig og mener ikke rigtigt jeg bør dømme i det. Det vil jeg lade være op til den lokale partiafdeling. Altså, jeg er ikke til symbolske handlinger, men jeg gør hvad jeg kan for i praksis at leve op til mine idealer. Så tror jeg ikke, jeg kommer det nærmere.


Verner Frandsen
Medlem

Verner Frandsen , Skovlunde , 04-01-2010 21:00:20

Carsten

Hvad er der galt med  en kontrakt med vælgerne så de igen tør stole på os, så fik vi også vist lidt handlekraft,  Fogh har da vundet 2 valg på det, men D R V  elsker at snakke med sig selv mere end til vælgerne, håber at der er nogen der tør stole på hvad du vil love vælgerne når der kommer valg igen, for det er den vi har mistet . slut herfra.   


Du skal være logget ind for at anbefale. Log ind
Du skal være logget ind for at oprette relationer. Log ind
Du skal være logget ind for at skrive beskeder. Log ind
Om indlægget

Carsten Ørting har tagget med:

folketingsvalg

Publiceret i gruppen

Kandidatnetværket
Netværk for folketingskandidater i Radikale Venstre
Oprettet 22-11-2009, 20 deltagere, 6 indlæg
Boye J. Haure
Medlem
Boye J. Haure Nationaløkonom, Frederiksberg. Politik skal være sjovt ;-)