Johannes  Lebech

Johannes Lebech

Medlem af Europaparlamentet

Antal relationer 34
Anbefalet af 4
Medlem

Rigtige danskere?

09-10-2008 14:49:08 - 19 kommentarer

Jeg er blevet opfordret til at dele et læserbrev med nettets læsere:

 

Danske Folkeparti kræver, at Danmarks Statistik skal fremskrive statistikken på en ny måde, så det mere præcist bliver fastslået, hvem der har, hvad partiet opfatter som en ægte danske oprindelse, og ikke generationer tilbage har andet blod i årerne.
Efter den pakke, som partiet for nylig fik regeringen med til at acceptere med nye stramninger over for indvandrere, fortsætter det åbenbart.
Kravet om den nye statistik undskyldes med behovet for at bekæmpe kriminalitet. Den type statistikker og bestemmelser af hvilken del af en befolkning, der har den rette oprindelse, kendes fra tidligere tider - dengang kaldte man det racerenhed!
Det skal blive interessant om regeringen endnu en gang for at sikre sig sit flertal blot giver efter for de krav, som Danske Folkeparti stiller op. Hvornår bliver nok nok for regeringen i form af uhyrlige indrømmelser over for det parti?

 

Kommentarer
Jan  Brøns
Medlem

Jan Brøns , Formand i Ballerup DRV , 09-10-2008 15:11:15

Det er rystende læsning. Tænk af det kan ske igen og igen. Fordi mennesker er født et andet sted i verdenen og har en anden tro så skal de forfølges, desværre.


Assia I. H. Zouaoui
Medlem

Assia I. H. Zouaoui , Hovedbestyrelsesmedlem, Formand Horsens Kommuneforening, systemudvikler , 09-10-2008 15:40:43

Dette åbner virkelig for en bundløs brønd af opfølgende spørgsmål!

 

  • Hvad er det, Dansk Folkeparti,  opfatter som "ægte dansk" oprindelse?
  • Skal vi alle DNA-testes for at se, om vi har bare lidt af vikingeblodet i årerne?
  • Hvor mange generationer vil man tilbage?
  • Det er jo interessant, hvis man går langt nok tilbage i historien, at danerne kom fra øst. Hvad med dem, der var på disse bøgelyse øer forinden - det er måske i virkeligheden dem, der er de "ægte danske"?
  • Kan Dansk Folkeparti selv bestå en sådan "ægte danskheds"-test?

 

Spørgsmål er der nok af - det kniber mere med anvendelige svar! :-)

 

 


Carsten Hallqvist Jensen
Medlem

Carsten Hallqvist Jensen , Rettigheder har kun den, der tør forsvare dem. , 09-10-2008 16:38:52

De konservative's  og Venstre's folketingsmedlemmer bærer et personligt ansvar for den Sorte og uhyggelig tankegang, som ligger bag "kriminal-statistikker" . De kan ikke bare lukke øjenene.

Den konservative's anstændighed er sat over styr, og Venstre danmarks liberale parti er blevet til "danmark sorte parti"


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, bums, pensionist, i den rækkefølge. tænk hvis der blev krig og ingen mødte op? , 09-10-2008 17:36:14

Det er simpelthen grotesk. Det værste er, at det ikke er et magt spil. de tænker sådan.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, bums, pensionist, i den rækkefølge. tænk hvis der blev krig og ingen mødte op? , 09-10-2008 17:49:41

Det her er lige så latterlig

Demokrati ud til fordel for dansk kultur

http://www.berlingske.dk/article/20081009/politik/810090410/  
 


Tomas Bech Madsen
Medlem

Tomas Bech Madsen , Radikal med liv og sjæl - og medlem af Hovedbestyrelsen og Forretningsudvalget , 09-10-2008 18:36:49

Jeg er bange for at det aldrig bliver for meget for Venstre og Konservative. Men det er et godt indigneret læserbrev fra Johannes.


Jørgen e. Petersen
Medlem

Jørgen e. Petersen , pensionist , 09-10-2008 18:38:30

Ovenstående indlæg har næsten sagt det hele. Jeg vil bare sige 'Der Stürmer? Eller 'Kamptegnet'? Eller 'Deutsche Beobachter'? 

Er det her Dansk (såkaldte ) Folkeparti lærer deres politik?

 

                                    mrh

 

                         Jørgen e. Petersen


Anders L. Rasmussen
Medlem

Anders L. Rasmussen , Studerer biblioteks og informationsvidenskab. Sygeplejer 1992-2008. , 09-10-2008 19:10:28

Dansk nationasocialistisk Folkeparti har fået det gjort næsten kriminelt eller i hvertilfælde til nærmest retsløs område når danskere gifter sig med udlændinge.

Nu kommer næste skridt.

Det går helt planmæssigt efter Nürnberger Rassengesetze fra 1935.

 


Niels Jensen
Medlem

Niels Jensen , , 09-10-2008 19:34:50

Ok folkens - klap nu lige hestene før sammenligningerne med 30´ernes og 40´ernes totalitære rædselsregimer løber helt ud af proportion...

 

Kriminalstatistikker er (som de fleste andre statistikker) ganske ydemærkede redskaber til at få indsigt i samfundets problemstillinger. Det er politikernes anvendelse (og misbrug) af statistik som bør bekymre, ikke kriminalstatistikker i sig selv. Med mindre man da foretrækker at lukke øjnene for problemstillingerne?


Annette Rolsting
Medlem

Annette Rolsting , Med ønsket om en stærkere sundheds- og erhvervspolitisk dagsorden , 09-10-2008 19:50:49

Det er i sandhed trist. Men heldigvis var Pia K. under skarp krydsild i degans debat i folketinget på alt lige fra den stramem styring af kommunerne, manglende indsats på naturområdet, diskrimination, udsatte ældre med videre. Hun var klart presset, og det er altså på tide.


Mai-Britt  Schultz
Medlem

Mai-Britt Schultz , Formand for Svendborg - Langeland kredsen og Svendborg lokalforening, Næstformand i Storkreds Fyn , 09-10-2008 20:01:49

Ja - vi har jo skrevet en del om det her tidligere. Jeg har også haft læserbrev i om det lokalt. Det interessante er måske ikke selve undersøgelsen, eller hvad vi nu skal kalde den, men formålet...

Hvad handler det om? Hvorfor er det så magtpåliggende for DF at dæmonisere andre mennesker, og hvorfor er det så vigtigt for os af dæmonisere DF ? Jeg tror. som tidligere sagt, at vi bliver nød til at forholde os til at rigtig mange mennesker er blevet bange for mennesker af anden etnisk herkomst. Den angst er for mig at se et af de mest påtrængende problemer, det er derfor vigtigt at vi  kommer med realistiske bud på politiske løsninger- også på det felt.
 


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, bums, pensionist, i den rækkefølge. tænk hvis der blev krig og ingen mødte op? , 09-10-2008 20:04:57

Hele VKO var presset, især Villy fik det triste kropssprog frem i deres ansigter. Han formåede at vende deres taktik mod dem selv, med et smil (stort grin), Pias fremlægning af DF politik var en gang hurtigsnak i for højt toneleje, uden indhold. VKO er kørt fast, de formåer ikke at skabe tryghed, da de ikke kan straffe sig ud af problemerne og politiet er ikke uddannet eller beregnet til at løse sociale problemer.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, bums, pensionist, i den rækkefølge. tænk hvis der blev krig og ingen mødte op? , 09-10-2008 20:15:29

Mai Britt

Det eneste vi kan gøre er, at vente til anfaldet er gået over. Når vi kommer til magten igen, vil vi stadig have DF til at skabe det angst billed, vi skal bruge mindst 4 -  5 år til at rydde op i og få det forebyggende arbejde ordentligt i gang igen, alt for mange er uden for pædagogisk rækkevidde, på grund af regeringens svigt, eller tro på hårde straffe hjælper. Der er der kun fængsel tilbage for dem, der må vi så få nogle resocialiserings programmer ind.


Rune Christiansen
Medlem

Rune Christiansen , Radikal Folketingskandidat i Odense , 09-10-2008 21:30:03

Udviklingen går ganske rigtigt i en uhyggelig retning.. Og det er afgørende, at vi som radikale tør holde fast i alle medborgeres lighed og ligeværd, uanset kulturbaggrund, race, køn eller sexualitet.

 

Det kræver at vores folketingsgruppe lige så klart som Johannes klart afviser alle tiltag der smager af judengesetze... Både nye tiltag og dem der som 24års-reglen og tilknytningskravet allerede er indført.

 

Den slags diskrimination kan vi som radikale aldrig deltage i eller understøtte... Heller ikke hvis belønningen er ministerbiler.


Mai-Britt  Schultz
Medlem

Mai-Britt Schultz , Formand for Svendborg - Langeland kredsen og Svendborg lokalforening, Næstformand i Storkreds Fyn , 10-10-2008 12:10:06

@ Flemming - Jeg er helt uenig - jeg tror nemlig ikke anfaldet går over af sig selv - jeg tror at angst bliver en af de fundamentale trusler i vores samfund de næste mange år, og vi må og skal skabe mulige alternativer- og løsninger, som er værdige. Respekt kommer ikke af sig selv, og slet ikke gennem mundingen på en pistol.  Men gennem en ligeværdig deltagelse i det samfund man er en del af, og ikke som vi ser nu i parallelsamfund. Man bærer våben, fordi man er bange, og man bruger våben, fordi man er bange.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, bums, pensionist, i den rækkefølge. tænk hvis der blev krig og ingen mødte op? , 10-10-2008 12:44:17

Mai-Britt

Jeg er enig med dig, jeg tror også det er gensidig. især i det med at folk der er bevæbnet er bange.

Det er nok at jeg ikke er tydelig nok i min tidligere kommentar, nogle ting er for mig bare en selvfølge. Det drejer sig netop om gensidig respekt, eller pt mangel på samme, det er egentlig mere liberalismens bagside det grimme ansigt vi ser, Bande kriminalitet er et fænomen vi ser I USA. Det har ikke så meget med racismen at gøre men med social slagside, Her i DK udlægges det blot som værende utilpassede unge af anden etnisk herkomst, man der er lige så mange pære danske AK81 - wheit preis mm. Det er et stort oprydningsarbejde som Marianne Jelved sagde da VK blev valgt i 2001.

 

"vi skal bruge mindst 4 - 5 år til at rydde op i og få det forebyggende arbejde ordentligt i gang igen, alt for mange er uden for pædagogisk rækkevidde, på grund af regeringens svigt, eller tro på hårde straffe hjælper. Der er der kun fængsel tilbage for dem, der må vi så få nogle resocialiserings programmer ind."

 

Dermed mener jeg at vi bare kan vente til anfaldet er gået over.

Men vi kan selvfølgelig ikke forvente de tiltag kommer af sig selv.

 


Niels Jørgen Hviid
Medlem

Niels Jørgen Hviid , økonom, tidl. kredsformand.,tidl.byrådsmedlem , 13-10-2008 09:17:21

Jaja Johannes.

 

Og det virkeligt rystende er, at DF's holdninger i vid udstrækning deles af S og SF. Vi husker jo Villy Søvnigs udmelding om "at de kan rejse af helvede til". og at svaret på Georg Metz's spørgsmål i til knytning hertil forblev ubesvaret. Metz spurgte: "og hvad skal der så ske, hvis de ikke rejser?"

 

Mange hilsener

 

Niels Jørgen


Johannes  Lebech
Medlem

Johannes Lebech , Medlem af Europaparlamentet , 13-10-2008 11:30:19

Tak for de mange reaktioner på mit læserbrev.

På baggrund af sidste uges uhyggelige valg i Østrig, hvor højerfløjen erobrede næsten en tredjedel af pladserne i parlamentet er der alt grund til at være vågen over for tidens tendenser i hele Europa.


Hans Peter Lorenzen
Medlem

Hans Peter Lorenzen , biolog, , 13-10-2008 12:30:02

En forskergruppe er i færd med at undersøge, hvilke fælles gener der knytter nordboerne sammen med deres vikingeoprindelse. Det svar der p.t. tegner sig i horisonten, er at nordboerne mangler det gen, der får mennesker fra sydligere himmelstrøg til at holde op med at drikke, når beruselsen overskrider en vis tærskelværdi. Vi er altså nordboere, fordi vi ikke kan lade være med at drikke os fra sans og samling. Så ved vi da omsider, hvad ægte danskhed er: En ordentlig kæp i øret...


Du skal være logget ind for at anbefale. Log ind
Du skal være logget ind for at oprette relationer. Log ind
Du skal være logget ind for at skrive beskeder. Log ind
Om indlægget

Johannes har tagget med:

nationalisme , dansker

Side 1 af 2
Tomas Bech Madsen
Medlem
Tomas Bech Madsen Radikal med liv og sjæl - og medlem af Hovedbestyrelsen og Forretningsudvalget
Regin Rysz-Vogensen
Medlem
Regin Rysz-Vogensen stud.polit., kasserer i Sundby-Islands Brygge. Penge er ikke alt - medmindre man ikke har nogen...
Hans Peter Lorenzen
Medlem
Hans Peter Lorenzen biolog,
Rune Christiansen
Medlem
Rune Christiansen Radikal Folketingskandidat i Odense
Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem
Flemming Nakinge Nielsen folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, bums, pensionist, i den rækkefølge. tænk hvis der blev krig og ingen mødte op?