Johs. Poulsen

Johs. Poulsen

Kultur-, Miljø-, Trafik- og Kommunalordfører

Antal relationer 43
Anbefalet af 15
Medlem

Opfordring til Socialdemokraterne og Socialistisk Folkeparti

28-08-2009 13:05:12 - 20 kommentarer

Jeg synes historien giver god grund til at sende en opfordring til Helle Thorning-Schmidt og Villy Søvndal: Vær mindre ultimative i jeres udmeldinger.

Hav nu is i maven, og lad være med at iklæde jer så mange spændetrøjer, som I alligevel skal vikle jer ud af på et tidspunkt. 

På centrale områder, f.eks. behovet for reformer, den økonomiske politik - herunder skat - og på spørgsmålet om at få menneskeligheden tilbage på udlændingeområdet skal I jo alligevel ud af jeres selvpåførte løftespændetrøjer.

I al fald hvis vi radikale skal lægge stemmer til den politik,  der skal føres af en ny regering.

Kommentarer
Charlotte Jennifer Amdi Burgess
Medlem

Charlotte Jennifer Amdi Burgess , Formand for Radikale Venstre på Østerbro , 28-08-2009 13:56:08

Kære Johannes

Jeg er meget enig i dit hovedbudskab. Har dog en lille bøn. Det er en af mine kæpheste at vi siger udlændingeområdet, for hvad er det. Udlændinge er jo meget forskellige "størrelser". Der er flygtninge (det hedder asyl-politik), der er indvandrere, der søger arbejde (det hedder måske indvandringspolitik, men er nok mere noget med arbejdsmarked- og skattepolitik at gøre) og endelig er der den lille del af efterkommere efter flygtninge og indvandrere, der af mange forskellige årsager ikke er blevet ordentligt integreret i det danske samfund, og for dem drejer det sig vel i virkeligheden om skole-politik, arbejdsmarkedspolitik. Så når DF og S siger udlændinge-politik, så bliver det en dæmonisering af mange 100.000 personer med udenlandsk statsborgerskab (samt visse 2. g'ere) og det synes jeg er trist.


Aksel Appel
Medlem

Aksel Appel , Formand Storkreds Sjælland/Region Sjælland , 28-08-2009 14:14:08

Ganske enig i din udmelding om at have is i maven. Det er for mig frustrerende, at Helle og Villy ikke kan tælle til 90, (hvor mon de har gået i skole?) Hvis de tro, at vi radikale blot siger ja og amen til deres udspil,  både skatteudspil og udspil om integration, så må de tro om igen.

Kun ved reel  forhandling og samtale, kan der dannes en fælles front mod den nuværende regering og den støtteparti. Man opnår intet ved trusler.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 15:03:42

Jeg er benovet over den enighed der er i partiet i den her sag, så en stor tak også herfra til S SF. ;-)

Det er egentlig ganske komisk, at der forsøges på at føre rød fløj politik, som alle ved at radikale ikke vil godkende. det er jo en provokation, vi har haft nok af blok politik, så er det ligegyldig hvem den blok ledes af.

Ikke mere populisme uanset farven.


Lars Kyhnau Hansen
Int.

Lars Kyhnau Hansen , Civilingeniør, ph.d. , 28-08-2009 15:26:33

Også fuld enighed herfra. Det Danmark har behov for er ikke, at den ene stive og populistiske kontraktpolitik erstattes med den anden.

 

Kontraktpolitiken har udspillet sin tid. Landet kunne overleve den i den periode, hvor konjunkturene var gunstige og politikerne derfor kunne nøjes med at markere sig selv overfor vælgerne ved såkaldt "værdipolitik".

 

Der er da mange ting i det nye udspil, som Radikale godt kan leve med, og endda også nogle, som er udmærkede som f.eks. omlægning af bilafgifterne for nu bare at tage et enkelt eksempel.

 

Men problemet er måden, det præsenteres på ("æd fluen Mulle"), samt ikke mindst det implicitte medfølgende krav om, at der så samtidig er lukket af for at diskutere alle mulige andre ting i en hel valgperiode, fordi "kontrakten" med vælgerne skal overholdes både før, under og efter den næste valgkamp.

 

Men den situation landet befinder sig i, så kan vi altså ikke vente frem til 2015 med at træffe beslutninger, som vil være upopulære hos et vælgerflertal, men som til gengæld er nødvendige for at sikre landets fremtid.

 

Med 9 mandater kan DRV selvfølgelig ikke tvinge de øvrige partier til at påtage sig det nødvendige ansvar. Men vi kan i det mindste undlade at gøre os selv medansvarlige for, at landet bliver kørt i sænk, hvad enten det så bliver med Thorning eller Løkke ved roret.

 

 


Charlotte Jennifer Amdi Burgess
Medlem

Charlotte Jennifer Amdi Burgess , Formand for Radikale Venstre på Østerbro , 28-08-2009 15:33:39

HØRT, og så var det altså sneglen Mulle skulle æde, men det er jo også endnu mere ulækkert!


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 16:18:38

Margrethe er på news kl. 17.30

Hvem mon der vil bryde VKO skatteforlig, vist DRV siger nej til skatteforliget.

Som jeg ser det, sidder Aben stadig hos S SF?

Hvordan ses der på det problem? vil Helle være minister så er det altså stadig Margrethe der sider med pisken.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 16:20:14

skatteforliget. SSF forlig
 


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 16:21:34

Undskyld det er 16.30 Margrethe er på
 


Karsten Kristoffersen
Int.

Karsten Kristoffersen , Cand. polit., Grundtvigianer og Borgerlig vælger. , 28-08-2009 16:57:02

@Aksel

 

Sagen er jo netop, at Thorning-Schmidt og Søvndal i fin stil formår at tælle til 90. Med mindre altså, at Margrethe Vestager peger på Løkke.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 17:03:54

Karsten der tager du fejl, hvis DRV siger nej til S SF skattereform, så mangler der DRV mandater. det kan ske ved at vi bliver støtteparti. så Må de find mandaterne hos DFP, der så skal bryde skatteforliget med VKO. ellers fortsætter VKO skatteforlig bare.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 17:05:13

sker det er jeg bange for SF revner


Aksel Appel
Medlem

Aksel Appel , Formand Storkreds Sjælland/Region Sjælland , 28-08-2009 17:05:28

 @ Karsten

Tælle til 90, sammen med hvem? - og godt nok er jeg måske naiv, men efter næsten 40 år i politik, så kan jeg ikke forstille mig, at Margrethe peger på Løkke


Karsten Kristoffersen
Int.

Karsten Kristoffersen , Cand. polit., Grundtvigianer og Borgerlig vælger. , 28-08-2009 17:25:40

@Aksel

 

Efter 41½ år i livet kan jeg heller ikke forestille mig, at Vestager peger på Løkke.;oD

 

Derfor har Thorning-Schmidt jo også 90 mandater bag sig. Med mindre altså VKO bevarer sit flertal, og så bliver vores diskussion straks mindre relevant.

 

@Flemming

 

..."..Karsten der tager du fejl, hvis DRV siger nej til S SF skattereform, så mangler der DRV mandater. det kan ske ved at vi bliver støtteparti..."..

 

1) S-SF's skatteforslag kan - politisk indholdsmæssigt set - meget lettere vedtages vha. DF''s stemmer end vha. af Radikale stemmer. Forslaget ligger meget tættere på DF's politik end på Radikal politik.

 

2) Det er da muligt, at DF er bundet af et allerede indgået skatteforlig. Så har De Radikale da i givet fald chancen for at presse S og SF. Men her vil De Radikale jo så stå i en meget stærkere position udenfor en regering end indenfor. For hvad nu hvis ikke De Radikale ikke kan blive enige med S og SF? Skal De Radikale så træde ud af en regering allerede efter få måneder? Det holder jo simpelthen ikke. Så er Det Radikale Venstre færdigt som parti. Derfor var det da meget bedre at stå udenfor regeringen, og om nødvendigt true Thorning-Schmidt med at trække tæppet væk under hende, hvis ikke hun vil give sig.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 17:39:36

Karsten

nu må jeg påpege du vrøvler.

Det er Margrethe der har pisken i hånden. træd ud træde ind. det bliver ikke relevant S SF ved godt at de ikke kan holde til at vi står uden for så sidder di i nøjagtig den klemme som VK har siddet i de sidste 8 år. Yderlig vil SF revne og Villy vil være ferdig som formand vist han samarbejder med SFP. det her spild er komik for viderkommende, man skulle tro det var planlagt for at give R taletid i pressen og markere sig for de anstændige borgerlige. Vi skal træde vande, og se hvad der sker med meningsmålingerne. Fortælle om vores politik, den er lidt svære at forstå, så den skal forklares meget mere end en milionærskat. Vi skal da med i den regeringen S SF skal nok betale prisen, Både Villy og Heller vil svømme til Amerika og tilbage igen for at blive ministre.


Karsten Kristoffersen
Int.

Karsten Kristoffersen , Cand. polit., Grundtvigianer og Borgerlig vælger. , 28-08-2009 18:07:35

@Flemming

 

Jeg er uenig med dig, og jeg mener, at din analyse er forkert.

 

Margrethe Vestager har foreløbig trådt vande i 10 timer. Og imens er pressen allerede i fuld sving med at fremstille De Radikale som de store tabere. Og det vil pressen blive ved med indtil næste valg. Og da kan DRV være så nedslidt, at det er fatalt.

 

Med mindre altså Margrethe altså kvinder sig op, og offentlig erklærer, at hun vil pege på Thorning-Schmidt, men ikke har til hensigt at gå i regering med hende.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 18:14:03

Uenig

Så længe vi ikke erklære os enig, kan pressen skrive hvad de vil.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 18:18:08

Karsten ser du ikke News?


Karsten Kristoffersen
Int.

Karsten Kristoffersen , Cand. polit., Grundtvigianer og Borgerlig vælger. , 28-08-2009 18:30:13

@Flemming

 

Nej.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-08-2009 18:41:44

Karsten der har Margrethe blevet interviuet 15 min i studiet og 10 min fra Christiansborg, hun tager det koldt og roligt og siger helt klart der er ikke noget forlig uden 90 mandater. Margrethe ligner ikke en der har tænkt sig at give sig.  


Svend Jensen
Medlem

Svend Jensen , Sekretær i Svendborg Radikale , 28-08-2009 19:31:00

Til orientering, så har fagforbundet FTF og formanden for skattekomissionen, Carsten Kock anerkendt det Radikale skatteudspil, som det mest ansvarlige i forhold til landets nuværende situation.

Så vi har noget kvalificeret at bringe i forhandling, og skal derfor ikke lade os byde hvad som helst.


Du skal være logget ind for at anbefale. Log ind
Du skal være logget ind for at oprette relationer. Log ind
Du skal være logget ind for at skrive beskeder. Log ind
Om indlægget

Side 1 af 2
Helge Nielsen
Medlem
Helge Nielsen Af hjertet socialliberal - og partipolitisk hjemløs...
Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem
Flemming Nakinge Nielsen folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset?
Lars Holst Pedersen
Medlem
Lars Holst Pedersen Bestyrelsesmedlem i Haderslev, dyrlæge, Phd
Kirsten Lockenwitz
Medlem
Kirsten Lockenwitz billedhugger
Henrik K. Schou
Medlem
Henrik K. Schou