28-01-2008 09:32:31 - 429 kommentarer Jeg er af den opfattelse at et forbud fjerner fokus fra området. Prostitution forsvinder ikke fordi det er forbudt. Et forbud mørklægger blot området - det hjælper ikke. Jeg er imod trafficking og synes vi skal gøre alt for at sætte ind mod det. Men jeg mener ikke at et forbud mod prostitution gavner ofrene for trafficking. Trafficking er i forvejen ulovligt. Nu er der igen MF'ere der mener at et forbud prostitution vil løse det hele. Det gør det ikke - det mørklægger og gør det endnu værre. Lav i stedet nogle ordentlige forhold for dem som er lovlige prostituerede og bekæmp trafficking med andre midler. Se desuden debatterne: http://www.radikale.net/soeren-larsen/indlaeg/2007/11/27/er-man-hyklerisk-hvis-man-ikke-gaa-ind-for-prostitution http://www.radikale.net/linda-kristiansen/indlaeg/2007/09/22/oensker-vi-at-forbyde-koeb-af-sex
Jeg er af den opfattelse at et forbud fjerner fokus fra området. Prostitution forsvinder ikke fordi det er forbudt. Et forbud mørklægger blot området - det hjælper ikke.
Jeg er imod trafficking og synes vi skal gøre alt for at sætte ind mod det. Men jeg mener ikke at et forbud mod prostitution gavner ofrene for trafficking. Trafficking er i forvejen ulovligt.
Nu er der igen MF'ere der mener at et forbud prostitution vil løse det hele. Det gør det ikke - det mørklægger og gør det endnu værre. Lav i stedet nogle ordentlige forhold for dem som er lovlige prostituerede og bekæmp trafficking med andre midler.
Se desuden debatterne:
http://www.radikale.net/soeren-larsen/indlaeg/2007/11/27/er-man-hyklerisk-hvis-man-ikke-gaa-ind-for-prostitution
http://www.radikale.net/linda-kristiansen/indlaeg/2007/09/22/oensker-vi-at-forbyde-koeb-af-sex
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 09:34:12
Søren Harbo , , 28-01-2008 09:43:46
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 09:51:29
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 09:55:23
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 10:01:22
Søren Harbo , , 28-01-2008 10:08:07
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 10:18:25
Mai-Britt Schultz , Formand for Svendborg - Langeland kredsen, Svendborg lokalforening, Næstformand i Storkreds Fyn, medlem af HB , 28-01-2008 10:25:33
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 10:35:30
Søren Harbo , , 28-01-2008 10:41:08
Søren Harbo , , 28-01-2008 10:43:14
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 10:50:18
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 10:50:41
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 10:56:55
Søren Harbo , , 28-01-2008 11:03:18
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 11:07:34
Annette Rolsting , , 28-01-2008 11:12:07
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 11:17:06
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 11:17:49
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 11:21:10
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 11:27:42
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 11:28:37
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 11:38:43
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 11:53:10
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 13:07:06
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 13:29:37
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 13:34:25
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 13:46:01
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 13:49:50
Jeppe Trolle , Folketingskandidat, Sjællands storkreds, Formand for DRV's uddannelsesudvalg , 28-01-2008 13:50:44
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 13:57:02
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 13:58:28
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 14:11:02
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 14:36:08
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 14:50:45
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 14:55:51
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 15:00:34
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-01-2008 15:04:39
Rune Heiberg Hansen , Chefkonsulent i Danske Universiteter , 28-01-2008 15:07:03
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-01-2008 15:10:47
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 15:14:44
Rune Heiberg Hansen , Chefkonsulent i Danske Universiteter , 28-01-2008 15:24:37
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 15:50:41
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 15:57:11
Rune Heiberg Hansen , Chefkonsulent i Danske Universiteter , 28-01-2008 16:00:43
Jeppe Trolle , Folketingskandidat, Sjællands storkreds, Formand for DRV's uddannelsesudvalg , 28-01-2008 16:10:42
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 16:11:05
Rune Heiberg Hansen , Chefkonsulent i Danske Universiteter , 28-01-2008 16:15:45
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-01-2008 17:11:32
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 17:12:43
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-01-2008 17:19:14
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 17:19:40
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 28-01-2008 17:39:19
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-01-2008 17:55:06
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 28-01-2008 20:21:55
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 28-01-2008 21:32:41
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 00:19:18
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 00:25:08
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 07:21:17
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 08:04:24
Rune Heiberg Hansen , Chefkonsulent i Danske Universiteter , 29-01-2008 08:16:32
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 13:47:25
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 14:28:08
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 15:43:08
Søren Harbo , , 29-01-2008 16:01:44
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 16:18:02
Søren Harbo , , 29-01-2008 16:25:55
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 16:29:23
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 16:30:53
Søren Harbo , , 29-01-2008 16:33:06
Søren Harbo , , 29-01-2008 16:34:16
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 16:38:40
Rune Heiberg Hansen , Chefkonsulent i Danske Universiteter , 29-01-2008 16:42:16
Søren Harbo , , 29-01-2008 16:48:11
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 16:50:49
Rune Heiberg Hansen , Chefkonsulent i Danske Universiteter , 29-01-2008 16:52:21
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 16:54:11
Søren Harbo , , 29-01-2008 16:57:26
Søren Harbo , , 29-01-2008 17:02:19
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 17:02:41
Søren Harbo , , 29-01-2008 17:04:13
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 17:08:03
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 17:11:26
Søren Harbo , , 29-01-2008 17:15:04
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 17:35:02
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 17:38:26
Søren Harbo , , 29-01-2008 17:45:23
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 17:59:47
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 18:04:05
Søren Harbo , , 29-01-2008 18:07:02
Søren Harbo , , 29-01-2008 18:08:06
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 18:14:03
margrethe wivel , Margrethe Wivel, medlem af Borgerrepræsentationen, socialordfører , 29-01-2008 18:40:23
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 19:03:35
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 19:06:20
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 19:08:00
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 19:35:26
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 19:44:27
Anette Rix , Daglig leder Reden , 29-01-2008 20:52:26
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 21:07:54
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 29-01-2008 22:02:26
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 22:02:42
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 29-01-2008 22:02:55
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 22:05:12
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 23:14:43
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 29-01-2008 23:16:10
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 12:29:17
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 13:15:52
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 13:37:09
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 13:46:26
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 13:49:35
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 13:52:37
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 13:53:17
Jeppe Trolle , Folketingskandidat, Sjællands storkreds, Formand for DRV's uddannelsesudvalg , 30-01-2008 13:58:12
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 14:08:11
Jeppe Trolle , Folketingskandidat, Sjællands storkreds, Formand for DRV's uddannelsesudvalg , 30-01-2008 14:15:12
Jeppe Trolle , Folketingskandidat, Sjællands storkreds, Formand for DRV's uddannelsesudvalg , 30-01-2008 14:26:42
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 14:32:04
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 14:37:15
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 14:38:58
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 14:41:32
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 14:42:13
Annette Rolsting , , 30-01-2008 14:43:00
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 14:49:25
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 15:09:00
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 15:15:47
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 16:02:01
Jeppe Trolle , Folketingskandidat, Sjællands storkreds, Formand for DRV's uddannelsesudvalg , 30-01-2008 17:07:52
Jeppe Trolle , Folketingskandidat, Sjællands storkreds, Formand for DRV's uddannelsesudvalg , 30-01-2008 17:12:56
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 17:15:11
Jeppe Trolle , Folketingskandidat, Sjællands storkreds, Formand for DRV's uddannelsesudvalg , 30-01-2008 17:15:19
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 17:24:26
Annette Rolsting , , 30-01-2008 17:26:02
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 17:32:08
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 17:46:43
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 17:51:44
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 18:02:32
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 18:13:47
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 18:14:35
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 19:25:22
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 30-01-2008 19:29:31
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 19:37:19
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 19:45:54
margrethe wivel , Margrethe Wivel, medlem af Borgerrepræsentationen, socialordfører , 30-01-2008 19:46:40
Anette Rix , Daglig leder Reden , 30-01-2008 19:56:40
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 20:01:15
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 20:02:18
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 20:11:23
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 20:12:47
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 30-01-2008 20:20:53
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 20:31:31
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 20:32:36
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 20:37:15
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 20:53:16
margrethe wivel , Margrethe Wivel, medlem af Borgerrepræsentationen, socialordfører , 30-01-2008 20:54:08
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 30-01-2008 20:58:06
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 21:14:07
Anette Rix , Daglig leder Reden , 30-01-2008 21:20:20
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 21:21:04
Anette Rix , Daglig leder Reden , 30-01-2008 21:25:51
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 21:28:21
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 30-01-2008 21:28:42
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 21:29:39
Anette Rix , Daglig leder Reden , 30-01-2008 21:31:12
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 21:33:21
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 21:34:50
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 21:37:24
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 21:38:11
Anette Rix , Daglig leder Reden , 30-01-2008 21:38:19
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 30-01-2008 21:40:55
Anette Rix , Daglig leder Reden , 30-01-2008 21:43:13
Anette Rix , Daglig leder Reden , 30-01-2008 21:48:53
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 21:59:25
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 22:01:11
James Avery , , 30-01-2008 22:01:20
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 22:04:45
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 30-01-2008 22:12:22
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 22:16:40
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 22:28:12
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 30-01-2008 22:35:57
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 22:38:37
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 22:56:57
Søren Harbo , , 30-01-2008 23:17:44
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 23:30:13
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 23:34:28
Søren Harbo , , 30-01-2008 23:37:55
James Avery , , 30-01-2008 23:38:11
Johan Østergaard , Redaktør af Radikal Dialog, medlem af HB , 30-01-2008 23:39:16
Søren Harbo , , 30-01-2008 23:42:50
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 23:44:49
Søren Harbo , , 30-01-2008 23:46:30
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 23:48:12
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 30-01-2008 23:49:02
Søren Harbo , , 30-01-2008 23:54:47
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 23:56:15
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 30-01-2008 23:58:42
Søren Harbo , , 31-01-2008 00:02:49
Søren Harbo , , 31-01-2008 00:44:59
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 00:48:42
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 08:19:56
Anette Rix , Daglig leder Reden , 31-01-2008 08:38:01
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 31-01-2008 08:43:51
Annette Rolsting , , 31-01-2008 09:47:31
Annette Rolsting , , 31-01-2008 09:49:46
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 31-01-2008 12:16:37
Anette Rex Det er lige det der gør branchen så frit svævende i luften, lovgivninger fulgte ikke med, der er et stort behov for at modernisere rufferi paragraffens stk. to ang. hotel og gæstgiveri. Som før nævnt, skulle bodeller være under samme lovgivning som hoteller, det må være hotelejeren der bestemmer hvem han lejer værelser til, det ville fjerne rufferi (ulovlig hoteldrift) fra bodel branchen, og escorten burde betragtes som et musik bureau med den nuværende ruffer med titlen impresario. med evn lovsatte max. % fortjeneste. Du kalder det en afkriminalisering, jeg kalder det en lovliggørelse, vil du forklare mig forskellen? Meningen var vel at skabe bedre forhold for sex arbejderne, eller tror du kun der var en slags permanent amnesti? Hvilket spørgsmål jeg hermed, også vil stille til de radikale politiker der var med i regeringen i1999. Set ud fra mine synspunkter, har det ikke ændret sig noget som helst da man ikke lavede en følge lovgivning der satte rammer for branchen. Det er netop det hele debatten drejer sig om i dag.
James Avery , , 31-01-2008 13:13:12
JohnM siger:
"Den ene er den her diskuterede af Ine Vanwessenbeeck, som klart peger på, at prostitution netop ikke giver anledning til, at prostituerede har det dårligere end andre kvinder i samfundet.. "
Det er jo ikke rigtigt: Hvad den viser er, at prostituerede ikke er en homogen gruppe; at en stor mellemgruppe (~50%) havde det i gennemsnit en lille smule dårligere end kontrolgruppen, en mindre (~27%) havde det signifikant bedre ("de professionelle selvstændige") og til sidst en gruppe på ~23% som havde det ad helvede til - typisk ifb. med misbrug, sexuel udnyttelse, dårlige arbejdsforhold, osv.. Den sidste gruppes forhold var så dårlige, at det trak "gennemsnittet" ned under kontrolgruppens - hvormed det altså er forkert at sige, at prostituerede som gruppe ikke har det dårligere end andre kvinder i samfundet, for det har de (Ifgl. IvW).
Fejlen ligger selvfølgelig i at betragte prostituerede som en homogen gruppe, og blande mennesker som har drastisk forskellige forhold og problemstillinger sammen i en stor pærevælling.
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 31-01-2008 13:32:34
@James Avery
En god og nødvendig præsicering.
Jeg vil lige tilføje, at de fleste af dem der mistrives i branchen i følge undersøgelsen var gadeprostituerede.
James Avery , , 31-01-2008 13:38:39
Annette Rix siger:
"Vil lige understrege, at prostitution ikke er at betegne som et legalt erhverv. Var det det (i ordets egentlige forstand) så ville det være tilknyttet samme rettigheder som andre legale erhverv; mulighed for medlemskab af fagforening, a-kasse, løn under ferie, barns første sygedag, pension, løn under sygdom osv osv....disse rettigheder oppebærer kvinder i prostitution ikke, fordi prostitution ikke betragtes som et legalt erhverv."
Det er i øvrigt mit indtryk, at disse forhold - ud over de rent praktiske problemer, de må medføre - styrker stigmatiseringsfølelsen og fremmedgørelsen af prostituerede. Der opkræves skat, men det betyder ingenlunde at man lukkes ind i fællesskabet. "For det er jo ikke et rigtigt job - du er jo bare en luder".
Og det hjælper altså ikke meget på det at kriminalisere og skubbe sexarbejde endnu længere væk og ned. Legalisering er en forudsætning for normalisering af arbejdsforhold og afstigmatisering. Og det er her, tror jeg, det batter: kriminalisering sender et (eller andet) signal, og det er jo fint nok (bortset fra al den skade, det gør) - men arbejde imod en forbedring af arbejdsforholdene udmærker sig ved rent faktisk at gøre sexarbejderes liv bedre. Over en bred kam, uagtet politisk ståsted.
Annette Rolsting , , 31-01-2008 13:57:04
Tænk lige over, at handlede, udenlandske kvinder, børn og mænd i Danmark betragtes som illegale indvandrere - ikke som handlede mennesker. Og apropos frihed, så minder debatten her unægtelig den der føres om muslimske kvinder, der bærer tørklæde. Her mener Kvinder for Frihed, DF m.fl, at dette ikke er et frivilligt valg. Hvem har ret til at stille sig som dommer over det? Personligt mener jeg desuden , at mange prostituerede bør tage ansvar for deres valg i stedet for at sige, at de ikke havde noget valg (til at vælge prostitution fra).
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 31-01-2008 14:17:36
@Annette Rosling
Debatten ligner også den der foregik og stadig foregår om homoseksualitet, er de lige så meget mennesker som os andre?
Vi har altid valg, men nogle gange er alternativet så dårligt, at vi rielt ikke har noget valg.
Eks. uden at nævne den globale fattigdoms alternativ - sult.
På hjemmefronten er det et problem, når en enlig mor får skåret i kontanthjælpen, så hun ikke kan betale husleje, hun og børnene risikere at blive smidt på gaden. Havde hun et valg?
Martin Bork , Ph.d. i Historie. Formand for Ringsted opstillingskreds. , 31-01-2008 15:08:42
Ja, hvad en debat dog ikke kan gøre....
Når jeg læser mine første indlæg kan jeg se, at debatten har flyttet mit standpunkt. Jeg er nu overbevist om, at et forbud mod prostitution eller køb af sex ikke vil gavne de udsatte grupper, som hele tiden har haft mit fokus. Jeg godtager det argument, at et forbud omvendt vil skade og stigmatisere de, som har valgt prostitution som deres erhverv. Hvor lidt jeg end forstår de kvinder som vælger at have sex med kunder de ikke kender eller føler attraktive, må jeg acceptere at det nu engang er deres ret og frie valg - så frit et valg nu kan være. De skal selvfølgelig have ordnede forhold.
Dermed er jeg også i højere grad blevet opmærksom på, at gruppen af prostituerede langt fra er homogen. De udsatte, som Anette møder på Reden, må vi have fokus på gennem et omfattende socialt arbejde.
Min moral som siger mig, at det er forkert at købe et andet menneske til sex, må jeg moderere og acceptere at sex er en handelsvare på linje med æbler, og at man ikke nødvendigvis får det dårligere af at sælge sex end at sælge æbler. Og at man ikke er et dårligere menneske når man sælger sex end når man sælger æbler.
Tak til alle deltagere i debatten :-)
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 15:25:46
Fra JohnM
Søren Harbo's ord minder mig om, at der i prostitutionsmodstanden ofte er et stærkere ønske om at få ram på nogen, end et ønske om at hjælpe nogen.
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 15:26:57
@Martin Bork Jeg mener ikke, man kan bruge en psykolog's samtale med en gruppe prostituerede til at konstaterer, at prostitution er skadelig. Så kan man jo få hvad som helst til at se ud til at være skadeligt. Det må kræve en kontrolgruppe og en videnskabelig metode. Psykologsamtaler er da glimrende. De har bare et andet formål. En læge kan jo også sagtens skrive en masse nyttigt om sine patienter, men når det kommer til seriøst at undersøge om en bestemt påvirkning af et menneske har en bestemt virkning, bliver han nødt til at lave en ordentlig undersøgelse med en kontrolgruppe. Søren Harbo: "Og så er det i øvrigt tilstrækkelig videnskabelig bevis for de psykiske skader prostitution giver. Dét er fakta." Du skriver: "Nu har vi et ordentligt videnskabeligt grundlag at diskutere på. Tak!" Jeg vil gerne protestere imod de to udsagn. Du skriver også: "jeg har en almindelig menneskelig intution, som siger mig..........", "Jeg kan ikke se andet end at det i længden må give et forkvaklet forhold til sin egen krop......", "Det er uomtvisteligt forbundet med en overskridelse af den medfødte intime grænse.....". Jeg må yderligere protestere. Jeg vil gerne forsøge at imødekomme din interesse i, hvad min grund er til at købe sex. Hmm! - Jeg er lidt bange for at komme til at væve en masse sammen, som hurtigt bevæger sig væk fra virkeligheden, som jeg egentlig tror, er ret simpel. Det er oplevelsen. En oplevelse, som jeg ellers ville være foruden. Hmm! - Prøv at læse et åbent brev, jeg skrev til Linda og som jeg fik lov poste på Sus' blog. Den starter med en lille beretning. Ret primitivt, men en stor oplevelse i min lille verden. Måske kan du spørge ud fra den, hvis du vil. Jeg vil egentlig også gerne bede dig læse resten af brevet, hvor jeg forsøger, så godt jeg kan, at forklare Linda om mit syn på nogle problemstillinger i forbindelse med prostitution. http://luder.smartlog.dk/-red-light-districts--i-danmark---post126055 JohnM
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 15:27:30
@James Avery Jeg har ikke skrevet, "at prostituerede som gruppe ikke har det dårligere end andre kvinder i samfundet". Jeg har derimod skrevet: "at prostitution netop ikke giver anledning til, at prostituerede har det dårligere end andre kvinder i samfundet." Den sidste gruppe på 23% havde det væsentligt dårligere i forbindelse med andre forhold end prostitution. JohnM
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 31-01-2008 15:27:36
@Martin Bork
Jeg kunne så-ment selv have skrevet dit indlæg, det forstår jeg.
Så jeg vil takke dig for din hæderlige erkendelse, selv tak for debatten.
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 15:32:14
@ JohnM
Jeg synes at idéen om at få lavet en videnskablig undersøgelse er rigtig god - og formentlig noget som de fleste der har deltaget i denne debat kan støtte - jeg vil prøve at sende den videre til vores socialordfører og ligestillingsordfører. Jeg synes bestemt vi har gode argumenter i denne debat for en sådan undersøgelse :-)
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 15:38:27
Jeg sidder lige med en lidt sjov tanke, som jeg ved flere af jer vil skyde ned, men jeg servere den alligevel. Der er fornylig lavet en stor undersøgelse af politifolks tilfredshedsfølelse eller hvad man skal kalde det. Den viste også meget stor utilfredshed og at mange havde det ret skidt. Det kunne være sjovt at sammenligne de to undersøgelser med forbehold for at politifolk jo rent faktisk har en lovgivning der sikre dem ordnede arbejdsforhold (eller så ordnede de nu kan være).
Bare en tanke... :-)
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 31-01-2008 15:51:41
@Linda
Det ville ikke være til ordensmagtens fordel pt.;-l
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 15:54:39
Vil også gerne tage hatten af for Martin. Ja faktisk for hele debatten og alle dem der har deltaget. Jeg synes det har været/er utroligt givtigt og er rigtigt glad for at vi har kunne få belyst tingene fra flere sider :-)
James Avery , , 31-01-2008 16:40:20
JohnM skriver:
"Jeg har derimod skrevet: "at prostitution netop ikke giver anledning til, at prostituerede har det dårligere end andre kvinder i samfundet." "
OK, den forskel missede jeg. Til gengæld tror jeg ikke nødvendigvis, du kan slutte:
"Den sidste gruppe på 23% havde det væsentligt dårligere i forbindelse med andre forhold end prostitution. "
hvis du med dette mener, at deres problemer er uafhængige af prostitution: det er simpelthen at læse mere ind, end der står. Det er også OK, hvis blot du skriver, at det er din tolkning. Min egen tolkning er så, at prostitutionen har været stærkt medvirkende til deres dårlige velbefindende: at når prostitution vælges af nød (dyb fattigdom, stofafhængighed) eller med udgangspunkt psykologigske problemer (forstyrret seksualitet grundet overgreb, f.eks), kommer der næppe meget godt ud af den. Der er simpelthen himmelvid forskel på om man ønsker at være i erhvervet eller ej - forskellen mellem ønskede og uønskede seksuelle forhold er meget, meget stor. Den sidste slags er ikke rar.
Hvis du derimod bare mener, at de andre forhold spiller ind i de grelle tilfælde, er jeg selvfølgelig enig.
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 16:58:46
Fra TheHumanStain
@James Avery Det er et meget svært emne. Også jeg finder det sandsynligt, at prostitution ofte vil have negative effekter for personer, der fx kommer ind i det på grund af narkomani og må arbejde på gaden. Men hvad skal man sammenligne med? Deres bedste alternativ er måske småkriminalitet, der fremkalder medborgernes foragt og samfundets straf. Det er næppe heller sundt for helbredet. Jeg tænkte på dette en sen aften, jeg ventede på et tog, og nogle narkomaner gik og tiggede ret aggressivt. Jeg havde modvilje mod dem, og det havde de andre på perronen også. Derimod har jeg aldrig set ned på en narkoprostitueret. Er det mon narkotiggeren eller narkoluderen, der har det bedst, når det kommer til stykket? IV var ret modløs mht den svage gruppe. Hendes bedste forslag på det lange sigt var netop meget langsigtede og sigtede på at afskaffe sociale problemer generelt. Også jeg vil takke alle for en rigtig god debat. Hvis jeg må drille lidt - det er underligt, at det parti, der frem for nogen har kapaciteten til at række ud til og tale med alle, ikke også gør det, når der er valgkamp :)
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 17:07:13
@James Avery Den skal du sgu alligevel ha' - Du har helt ret. Undersøgelsen giver fint plads til, at prostitution har været med til at forringe trivslen for den svage gruppe på 23%. Præciseringen gør du bedre, end jeg selv kan. Jeg er enig :-)
James Avery , , 31-01-2008 17:12:51
TheHumanstain skriver:
"Som du ved, at dette et ekstremt politiseret emne. Uanset hvilken holdning, man har, så kan man finde folk med titel af eksperter, der understøtter den."
Det er også mit indtryk, at der er et utroligt højt niveau af ideologisk betinget misinformation. Jeg gætter på, at du allerede har læst Weitzers kritik "Flawed Theory and Method in Studies of Prostitution", som er at finde her:
www.rapecrisisscotland.org.uk/documents/Weitzer_VAW2005.pdf
men ellers er den let læst og sætter fingeren på det, der virker skrupforkert ved Farleys, MacKinnons, Jeffrey's (etc.) "forskning", som trods sin utrolig ringe kvalitet har formået at disseminere til mainstream-kulturens bevidsthed.
James Avery , , 31-01-2008 17:41:04
@JohnM:
Sikken en enighed. :) Jeg gætter i øvrigt på, at du også er meget enig i denne tilføjelse: 'Narkoprostituerede', som må formodes at have det dårligt i deres erhverv, hjælpes langt bedre væk fra både narko og prostitution ved at der sættes ind over for stofmisbruget og de medfølgende sociale problemer, end ved at man prøver at få dem til at holde op med at prostituere sig.
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 17:44:51
@James Ja, jeg har læst den. Det var i forbindelse med, at jeg skrev dette indlæg: http://thehumanstain.smartlog.dk/myten-om-den-lykkelige-sadomasochist-post107976 Efter min erfaring findes der groft sagt tre grupper af forskere om prostitution: 1) De aggressivt propaganderende, typisk radikalfeminister. Her er Farley det bedste eksempel. 2) De forargede og bekymrede. Man kan kende dem ved, at de som regel negligerer positive eller uproblematiske aspekter ved prostitution, mens de ofte kommer til at overdrive de negative aspekter. Jeg kender ingen dansk forsker, der ikke hører hjemme i denne gruppe. 3) De fascinerede. Ud af teksterne kan man næsten læse deres beundring for de stærke prostiuerede og deres omsorg for og kærlighed til de svage. Til denne gruppe hører Vanwesenbeeck og også norske May-Len Skilbrei. For sidstnævnte er de personlige følelser for de prostituerede meget tydelige, og selv om jeg ikke kan udelukke, at det engang tager lidt objektiviteten, gør det hende til min favorit på dette felt. Det første indlæg på min blog efter introduktionen handlede således om May-Len Skilbrei: http://thehumanstain.smartlog.dk/en-stemme-til-prostituerede-fra-udlandet-post104516
Linda Kristiansen , Folketingskandidat og HB-medlem , 31-01-2008 17:54:01
@ TheHumanStain
Kan egentlig meget godt lide dine kategorier - synes faktisk at man godt kan strække dem til også bare at gælde os almindelige ikke-forskere.
Det fik mig til at tænke (bare sådan en vildfaren tanke) på den måde man fastholder en myte gennem sproget og egne forestillinger om at kende sandheden. Og derfor vil jeg linke til et ganske godt indlæg fra Frække Rikke (Sprog, prostitution og virkelighed):
http://yourpornstar.blogspot.com/search?updated-max=2007-10-05T20%3A54%3A00%2B02%3A00&max-results=7
Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, pensionist, i den rækkefølge. Hvem kan føre solen bag lyset? , 31-01-2008 18:22:56
James Avery
Tak for indspirationen
Ja det er ramt lige i plet. Det er et narkoproblem og ikke et prostitutions problem. Som jeg tidligere i tråden har skrevet, så opnår man kun at tvinge dem ud i andet langt farligere og skadeligere kriminalitet. Det er et fuldstændig separat problem, som slet ikke har noget med prostitutions debatten at gøre, selv om det ser sådanne ud. Når det gælder de tvangsprostituerede, er interesseafvejningen en anden. Kvinder, der ender i prostitution som følge af misbrug, gæld, andres tvang eller udnyttelse, må ses som ofre for krænkelser, som staten skal beskytte imod. Disse kvinder har ingen andre reelle valg og fastholdes derfor ufrivilligt i prostitution og har krav på statens beskyttelse ifølge europæisk menneskeret. Der vil jeg anbefale er, at vi tager det op som et separat emne, under en eller anden brainstorm i en anden tråd. Hvor vi alle kommer med alle de ideer, vi kan forestille os kan hjælpe disse piger, ud af deres miserable liv. Og så lade Linda samle trådene (om hun vil?) Deres problemer med narko er så dominerende, at det kan løses, med en ny prostitutions lovgivning, og samtidig ændre det ikke noget, at det fortsætter, som det er, hvad det vil gøre under alle omstændigheder. De arbejder sort pt. det vil ikke ændre sig, selv om der blev indført en licens ordning, det er heller ikke en politiopgave, at hindre dem i at tjene til deres narko på den vis, men et socialt problem, politiet skal jagte de kriminelle sælger, ikke sex arbejder.