Margrethe Vestager

Margrethe Vestager

Politisk leder for Radikale Venstre samt økonomi- og indenrigsminister

Antal relationer 124
Anbefalet af 50
Medlem

Tid til en ny radikal optur

01-07-2010 11:42:51 - 33 kommentarer

Det er sommer. Folketinget er ligesom resten af Danmark på vej på sommerferie. Møderne i Folketingssalen holder pause til første tirsdag i oktober, der er frihed til at lave mange andre ting - og der bliver også tid til ferie. Hos os bliver ferien for manges vedkommende brugt på politiske rejser: Grønland, Svalbard, Kiruna, Færøerne og Bruxelles får alle besøg af sommeraktive radikale folketingsmedlemmer.


I Radikale Venstre er sommeren i år ikke afslutningen på foråret. For os er sommeren starten på efteråret. Sommeren skal nemlig bruges til forberedelse og den sidste finpudsning af vores landsdækkende ”Tag ansvar”-kampagne.


Kampagnen begynder i midten af august med en landsdækkende annoncekampagne med bl.a. outdoorannoncering fulgt op af internetannoncer på landets største nyhedssites. I september og oktober slutter kampagnen med en række gadeaktioner, som jeg glæder mig til at deltage i rundt om i landet.


Derfor er sommeren begyndelsen på noget nyt og spændende, og forhåbentlig begyndelsen til en periode med stort fokus på Radikale Venstre, vores udmeldinger og vores mærkesager.


Vi arbejder for uddannelse til hjerne og til hjertet, en værdig behandling af udlændinge, et stærkt samarbejde med EU. Og selvfølgelig en stærk økonomi. Det skal danskerne have at vide, og derfor satser vi fra midten af august stort med kampagnen.


Det er også i midten af august, den 17. til 19. august, at vi holder vores vanlige sommergruppemøde på ”Egelund” i Fredensborg. Det bliver startskuddet til efterårets politiske armlægning partierne i mellem. Og den bliver hård. Folketingsvalget skal komme senest 13. november 2011, og hvis Lars Løkke skal bevare et overraskelsesmoment, er han tvunget til valg i efteråret 2010 eller foråret 2011. Med andre ord går vi ind i et valgkampsår, hvor Folketingets partier vil gøre alt for at være synlige. Jeg tror desværre ikke, at det kun bliver diskussioner om politik – skræmmekampagner og personangreb vil stå i kø efter hinanden om opmærksomhed.


Der er ellers nok at diskutere: Hvad skal Danmark leve af? Hvordan vil vi leve med hinanden? Fogh/Løkke har ikke kun soldet det historiske økonomiske opsving op – de har også tæret slemt på Danmarks sociale kapital.


Så der venter nye kampe på økonomi. Det er dystre tider for dansk økonomi, og derfor bliver det radikale finanslovsforslag jo også præget af ”genopretning af regeringens genopretningsplan”. Vi møder den dobbelte udfordring at gøre op med VKO's grimme nedskæringer, og samtidig - via vores reformprogram, omprioriteringer og effektivisering i øvrigt - at leve op til krav om en sund økonomi frem mod 2013 og 2015. Radikale Venstre er klar. Økonomi er vores hjemmebane. For vi lytter. Også til økonomer.


Med vores forslag til finanslov får vi også mulighed for at vise, hvad vi synes er vigtigt – det sociale område, psykiatrien, uddannelse o.s.v. Her skal bygges op!


Efteråret bliver radikalt. Det tør jeg godt love jer. Det bliver sjovt og fedt, og jeg håber, I vil være med til ”Tag ansvar”-kampagnen.


Jeg ønsker jer alle sammen en rigtig dejlig sommer og håber at møde jer efter ferien genopladte og i godt humør. Det er tid til en ny regering. Og det er tid til en ny radikal optur.

Kommentarer
Hans Peter Lorenzen
Medlem

Hans Peter Lorenzen , , 01-07-2010 12:01:31

@ Margrethe:

"En værdig behandling af udlændinge..." Det er naturligvis et vigtigt punkt i sig selv, men kunne vi ikke komme et skridt videre og blive lidt mere konkret? Kunne DRV ikke tage teten i en debat om det multikulturelle samfunds forudsætninger, udfordringer og værdier?

 

Der er to hensyn i den forbindelse. På den ene side må vi ikke spille bolden over til DF' og gøre valget til endnu et udlændingevalg. På den anden side skylder vi os selv og vore nye medborgere at erobre dagsordenen fra den islamfjendtlige VKO-blok og invitere resten af oppositionen ind i en fordomsfri debat om samfundets grundværdier.


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , , 01-07-2010 15:10:39

Jeg vil gere ,at det grundigt blev overvejet om kvalmegrænsen ikke er nået i udlændingedebatten. Gidder folk overhovedet høre mere om noget om hvor befolkningens flertal har taget grumme fejl, mellem sociale årsager og kultur. Her tænker jeg mest på ordvalget og risikoen for bagslag. nettop fordi folk ikke ønsker at blive konfronteret med deres fejl tro.


Hans Hansen
Int.

Hans Hansen , Socialrådgiver, samfundsborger, evolutionist , 01-07-2010 16:06:45

Gider folk høre mere? Ja, det gider de gerne, for de synes overhovedet ikke, at de har taget fejl. Så de vil sikkert gerne have genbekræftet deres fordomme, eller høre om troværdige initiativer og gode fortællinger ude fra den virkelige verden. Fordommene kan de få bekræftet i medier og hos DF, mens de gode fortællinger må komme fra bl.a. DRV.


Mads Nyholm
Int.

Mads Nyholm , , 01-07-2010 16:12:08

Flemming: Og her gik jeg og troede at det var uradikalt at tilrettelægge sin "talte og skrevne politik, efter hvad der giver flest stemmer og ud fra den vurdering trækker politikken i deres retning, men afholder sig fra at sige hvad de mener, ud fra devisen at det kan koste eller give stemmer."

 

og at det var radikalt, når man "fortæller hvad vi mener uanset prisen og vi dør med bukserne på og hænderne vildt gestikulerende, vi skal ikke til at lave kompromiser før forhandlingerne, allerede i vores politiske ageren og oplæg. Vælgerne kan stemme på os pga. vores politik, ikke for vores evne til, at tale politik uden at sige noget, eller træde nogle over tærene."

www.radikale.net/anders-jacobsen/indlaeg/2010/06/04/selvmaal-af-episke-dimensioner

 

Jeg synes da godt nok din svada til ikke-medlemmerne i ovenstående link kræver en hvis selvransagelse hos dig. For hvad mener du egentlig? Skal man tænke i vælgere eller skal man sige det man mener og være ligeglad med risikoen for bagslag?


Ole Brandt
Int.

Ole Brandt , cand. polit. , 01-07-2010 17:01:51

Selvransagelse? Hvorfor? 

 

Det der skal siges, skal siges. Logik for burhøns. Man kan ikke tilfredsstille alle på samme tid.

 

 


Boye J. Haure
Medlem

Boye J. Haure , Selvstændig investor og økonomisk rådgiver , 01-07-2010 18:46:08

Det er fuldkommen afgørende, at vi fastholder, at det drejer sig om en stærk nationaløkonomi, social balance og menneskerettigheder - også for udlændinge. Jeg glæder mig til TAG ANSVAR -kampagnen. Det er der brug for. Der er for mange, der ikke tager ansvar for sig selv og deres omgivelser. F. eks. gør den nuværende regering det ikke.


Mads Nyholm
Int.

Mads Nyholm , , 01-07-2010 18:51:10

Ole: Og det mente Flemming også for en måned siden. Hvad mener han i dag?


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , , 01-07-2010 19:25:20

Mads

Selv om det ikke kommer dig ved, hvad råd jeg giver Margrethe er nøgleordet (overveje) i mit indlæg.

 

Det er sådan at reglerne på radikale net forbyder personhetz

Så vil du være venlig at holde min person uden for dine kopieringer, hold dig væk fra mig.

Når jeg i lang tid ikke har besvaret dine Drillerier, er det fordi jeg ikke kan bruge det til noget. Svar frabedes Tak


Mads Nyholm
Int.

Mads Nyholm , , 01-07-2010 19:58:30

Det er da et fint råd. Og selvsamme råd kom Anders med i sit indlæg for en måned siden, men da havde piben godt nok en anden lyd...


Anders Jacobsen
Int.

Anders Jacobsen , , 01-07-2010 21:30:04

I al venskabelighed, så er jeg enig med Flemming :-)


Steffen Lauge Sørensen
Medlem

Steffen Lauge Sørensen , , 01-07-2010 23:47:14

"Jeg tror desværre ikke, at det kun bliver diskussioner om politik – skræmmekampagner og personangreb vil stå i kø efter hinanden om opmærksomhed."

 

 

Dette er en udvikling som har eskaleret igennem de sidste år - netop den siddende regering har bragt den politiske debat ned på en lavt niveau hvad politisk spin og lignende angår.


Mads Nyholm
Int.

Mads Nyholm , , 02-07-2010 10:53:52

Steffen: Det skal man vist være partisk for at mene. Den ene fløj har været ligeså god som den anden. Må jeg blot minde om at det vel er alment kendt at SF har landets mest velsmurte spinmaskine, hvilket deres kovending på en lang række områder, jo også tyder på. Det er udelukkende politik tilrettelagt efter at få magten.

 

Og mht. personangreb er Socialdemokraternes forsøg på at koble Lars Løkke sammen med HA-rockere, deres nidkærhed og iver efter at undersøge Lars Løkkes bilag o.s.v. vel også blot bevis for at den ene fløj ikke er et hak bedre end den anden.

 

Og hvem husker ikke skræmmekampagnen fra S/SF om at vi styrede direkte mod massiv arbejdsløshed, hvis man ikke investerede adskillelige milliarder?

 

Politisk er der forskel - men mht. spin, skræmmekampagner og personangreb er der ikke. Begge fløje er lige gode/dårlige. På midten er det dog en glæde at de Radikale og Liberal Alliance afstår fra disse midler.


Hans Peter Lorenzen
Medlem

Hans Peter Lorenzen , , 02-07-2010 11:11:33

Mads:

Nu er det jo sådan, at det var Anders Fogh Rasmussen, der med stor effekt indførte spinpolitikken i Danmark i Nyrup-regeringens sidste valgperiode. Siden har alle partier forsøgt at efterlige hans strategi med større eller mindre succés. De mest amatøragtige hvad spin angår, er sikkert Ehl. og DRV. Og det er jeg faktisk ganske tilfreds med...


Mads Nyholm
Int.

Mads Nyholm , , 02-07-2010 11:46:59

Hans Peter: Ja, men blot fordi han gjorde det succesfuldt betød jo ikke at de andre ikke prøvede. Og med til hele spin'eriet hører jo også de to fløjes interesseorganisationer, som f.eks. Arb. Erhvervsråd og af nyere tid CEPOS.

 

Jeg vil nødigt være den der trækker en streg i sandet og giver "skylden" til den ene part. Men blot nøjes med at konstatere, at der skal to til en dans...


Arne Rud
Medlem

Arne Rud , Esbjerg. , 02-07-2010 11:53:05

@H.P. Lorenzen. - Tvind var spin.


Hans Peter Lorenzen
Medlem

Hans Peter Lorenzen , , 02-07-2010 12:02:00

Mads:

Nu skal vi holde tingene adskilt. Mange borgerlige politikere påstår, at LO's støtte til Socialdemokraterne giver disse en politisk fordel. Man opfatter altså LO som et slags socialdemokratisk spin-redskab, som du åbenbart også regner Arb. Erhvervsråd for at være. Det er imidlertid forkert efter min mening.

 

I '70-erne var Thomas Nielsens LO et direkte problem for Anker Jørgensen-regeringen, ligesom DI og især landbrugsorganisationerne var det for Schlüterregeringerne. En spin-organisation er noget, den politiske organisation styrer suverænt, og det gælder ikke CEPOS, Arb. Erhvervsråd eller den øvrige fagbevægelse. Det er snarere sådan, at interesseorganisationernes opgave er at øve indflydelse på politikerne, og det er jo det modsatte af spin. Det er lobbyisme.


Mads Nyholm
Int.

Mads Nyholm , , 02-07-2010 12:26:43

Hans Peter: Det kan jeg godt se. God pointe! Jeg hiver dem ud af spin-maskinen igen;-)

 

 

 


Arne Rud
Medlem

Arne Rud , Esbjerg. , 02-07-2010 12:49:21

@H.P. Lorenzen. - Danmark var en brugsforening, den første lå i Thisted; i stedet for brugsforeninger og selvstændige købmænd fik vi Netto og Bilka; i stedet for ØD Anker og Mærsk; mange arbejdere og én kapitalist og trepartsforhandlinger i stedet for et folketing; uden klare skatteregler for Told og Skat blev Højesteret et rengøringsselskab for selskabstømmere.

 

Under Jydske Lov er der adskillelse mellem den lovgivende, udøvende og dømmende kompetence; flyt folketinget til Fredericia og Højesteret til Viborg.


Boye J. Haure
Medlem

Boye J. Haure , Selvstændig investor og økonomisk rådgiver , 02-07-2010 15:57:27

Vores troværdighed øges jo mindre vi spinner, men folk efterlyser det, fordi de elsker sarkasme, drillerier og modsætninger mellem de politiske partier. De vil gerne have en karrikaturtegning eller et symbol inde i hovedet, der viser hvad partiet står for. Ligesom i USA hvor Demokraterne er symboliseret ved et æsel (stædighed), og Republikanerne ved en elefant (i en glasbutik ;-) )


Jette Fischer
Int.

Jette Fischer , Uddannelsesvejleder , 02-07-2010 18:51:17

"Tag ansvar" lyder rigtigt og rimeligt, og - som Gori - heldækkende for en lang række af de nødvendige ændringer, som ikke kun økonomisk men også personligt og socialt/medmenneskeligt skriger på at blive foretaget.

Men måske vil det være endnu mere sigende at benævne kampagnen; "Tag med-ansvar"?

Vi har under VKO mistet en del af den medmenneskelige samfunds-empati, som vi ellers hver især helst vil bryste os af at rumme. Forskelle er blevet til kløfter, som igen har givet øgede uligheder. Selvhævdelse og dyrkelse af individet har fjernet blikket fra fællesskabet. Mennesker med livs-barrierer af forskellig slags betragtes som andenrangspersoner, mens vi glemmer, at vi så snildt som et knips med fingrene selv kan blive tvunget væk fra 'business-class'-sædet. Vi går til psykolog som aldrig før - måske netop, fordi fællesskabets evne til at bistå os, når vi har ondt i livet, er ude af syne. Det parti, som har medlemmer, der verbalt og med usaglig propaganda angriber mindretal, omtales som 'dueligt' af landets statsminister. Burkaer og bidske hunde ophøjes til alvorlige politiske emner, mens virksomheder fyrer folk, banker krakker og familier trænges ud i tovene.

I det økonomiske landskab ses på, hvad der skal spares, indskrænkes og forringes for, 'at vi kan beholde velfærdssamfundet', mens den værdiforøgelse, der ligger lige til højrebenet og som handler om at gøre tingene mere effektivt, hensigtsmæssigt og af bedre kvalitet for medborgerne med bl.a. hurtigere (sags-)behandling i kommuner, i jobcentre, på sygehuse osv. slet ikke er i spil.

Så ansvar? JO! Men gerne med fokus på med-ansvaret....

 

Lytter man til fremtidsforskere, hvilket jeg havde anledning til forleden, bliver 'den nye trend' faktisk netop 'fællesskabet' - og derfor en god radikal pointe af forfølge!


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , , 02-07-2010 18:56:42

Jette

Et rigtig godt indlæg!


Boye J. Haure
Medlem

Boye J. Haure , Selvstændig investor og økonomisk rådgiver , 02-07-2010 21:08:01

Der er nok en stor sandsynlighed for, at kurven vender, og fællesskabet igen kommer "på mode". Det tyder meningsmålingerne på, og det virker logisk, efter at vi har fået nok individualisme.

Jeg vil gerne skrive under på, at MedAnsvar er et glimrende kampagneforslag. Det vil jeg huske, når jeg taler med folk, og gør reklame for vores parti.


Steffen Lauge Sørensen
Medlem

Steffen Lauge Sørensen , , 02-07-2010 22:21:09

Jette:

Helt enig - det er mennesket som bør få mere "Spalteplads". Til den tid (med en forhåbentlig ny regering :) ), håber jeg også at der bliver ændret lidt på kommunernes økonomi så de kan begynde med en genopbygning af de mange områder som i de sidste år har været forsømt.


Boye J. Haure
Medlem

Boye J. Haure , Selvstændig investor og økonomisk rådgiver , 03-07-2010 09:40:33

@ Steffen: Når man - som du og jeg - er radikale for livet, så skal man mene det, både du og Jette skriver. Kommunerne har i høj grad brug for at få mere råderum. Det skal nok komme enten med en ny regering eller med konjunkturernes vending.


Arne Rud
Medlem

Arne Rud , Esbjerg. , 03-07-2010 10:51:24

@B.J. Haure. - Der er brug for rodfæstede sogneråd, regionalråd og et Folketing i Fredericia.


Steffen Lauge Sørensen
Medlem

Steffen Lauge Sørensen , , 03-07-2010 12:54:17

Boye:

Helt enig.

Jeg venter også spændt på efteråret og starten på kampagnen, det er mindst lige så spændende som WM i fodbold eller Tour de France.

- Jeg er sikker på vi nok skal få et godt valg næste gang.

Med rigelige og rigtige oplysninger om den økonomiske situation som den ser ud  p.t. er jeg også sikker på at "danskeren vil se lyset" og vælge en ny regering :)


Søren Rasmussen
Int.

Søren Rasmussen , Cand. Scient. Rad. , 06-07-2010 20:26:09

Guuud hvor vi andre Danskere glæder os til efterårets kampagne fra de radigale.

Det er specielt kampagnens overskrift/motto - tag ansvar - der er underholdende.

Skal Danskerne (minus de radigale) tage ansvar for den fuldstændigt ryggesløse  OG UANSVARLIGE immigrationspolitik, som det radigale venstre har stået i spidsen for i 1980'erne og 1990'erne, og som har undermineret vores samfund på alle vigtige områder?

De radigale har medvirket til at gøre Danmark til et fattigere land - og ikke kun økonomisk fattigere - men også f.eks. kulturelt ved at tillade indrejse og ophold til mennesker fra en kulturkreds og med en ideologisk overbevisning, der på alle måder strider imod vores baggrund og stæben.

Anmoder de radigale nu endeligt om at ANSVARLIGE Danske borgere skal tage et ansvar for og rydde op efter en dybt uansvarlig ført immigrationspolitik, anført af dubiøse persoonnager fra de radigale, der stadigvæk anno 2010 SPREDER DERES SKADELIGE POLITISKE BUDSKABER I DET OFFENTLIGE RUM?

Det er som om at det her stadigvæk mindre sekteriske parti - de radigale - i deres selvfornægtelse af deres gerninger og af virkeligheden - fuldstændigt uanfægtet af fakta fortsætter deres politiske deroute.

Jeg skal kun opfordre alle radigale til at fortsætte ad denne vej - jo hurtigere jeres parti forlader vores parlament - jo bedre!


Mads Nyholm
Int.

Mads Nyholm , , 06-07-2010 20:33:51

Søren: Et useriøst indlæg, som især afslører sin useriøsitet på et springende punkt: Det ringe kendskab til økonomisk historie. Danmark er rigere idag end for 30 år siden. Se selv efter ved at kigge på BNP i real priser på www.dst.dk.

 

Det skyldes med garanti at vi åbnede op for folk "fra en kulturkreds og med en ideologisk overbevisning, der på alle måder strider imod vores baggrund og stæben." Det hedder evolution og skaber  - og har altid skabt - fremgang. Lige fra de første små grupper af menneskeaber der begyndte at blande sig med hinanden, og dermed udvekslede idéer g kromosomer.


Søren Rasmussen
Int.

Søren Rasmussen , Cand. Scient. Rad. , 06-07-2010 21:48:40

Hej Mads,

 

det må være evolution på højt niveau - langt ud over mit - men jeg takker dig for svaret -;)

 

Med hensyn til min viden og indsigt i (Dansk) økonomisk historie begrænser den sig til tiden efter WWII, og jeg vil meget gerne give kredit til DRV for deres indsats for at genoprette Dansk økonomi efter Anker Jørgensen regeringerne - og specielt for denne her færings advarrsel om 'afgrunden'.

Selvom Poul Schlutter i manges øjne var en undermåler, der han overtog statsministerposten, så udviklede han sig jo til en rigtig god statsminister.

Ydermere også kredit til Poul Nyrop for hans pari's ansvarlige økonomiske politik i 90'erne!

For begge de herrer gælder, at de og deres regeringer lod sig trække rundt i managen af bl.a. DRV når det galdt immigrations- og integrations/assimileringspolitikker.

Så begge de herrer - og deres protegeer bærer virkeligt også et meget stort ANSVAR (for en mildest talt fejlagtigt immigrationspolitik) ført i en ekspotentielt stigende grad uden den Danske befolknings opbakning!

 

Jeg har stor respekt for demokratiets væsen og ande menneskers ret til at ytre sig (også i f.eks. muslimsk dominerede lande), og dette mail konfirmerer jo også min påstand.

 

M.v.h.

Søren


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , , 06-07-2010 22:11:39

Søren Rasmussen

 

Der er ikke nogen fællesnævner der hedder indvandrere:

Indvandrere er en gruppe fremmede, der kommer til et land, for at bosætte sig i landet. Det er et frivilligt valg, man vælger at rejse fra sit land, VI HAR indvandrerstop i DK og haft det siden 73.

Vil du fremlægge nogen dokumentation på dine fantastiske påstande?

 

Jeg kan orienter dig om at vi havde 3,5 % i 93 da vi dannede regering med
Regeringen Poul Nyrup Rasmussen I var Danmarks regering 25. januar 1993 - 27. september 1994.
Den bestod af følgende partier Socialdemokratiet (S), Centrum-Demokraterne (CD), Det Radikale Venstre (RV) og Kristeligt Folkeparti (KF): tak for den magt du tilskriver R


For at få manglende kvalificeret arbejdskraft til landet (oftest højtuddannede) har vi en green card ordning vedtaget af VKO i 03, hvor virksomheder kan invitere den arbejdskraft til landet. I o8 var der 75.000 der fik arbejdes og opholdstilladelse heraf 27.000 fra tredjeverdens lande.

I 90`erne var det højeste antal flygtninge og familiesammenførte 22.000 på et år.

 

Flygtninge er mennesker, der er forfulgt i deres hjemland, og dermed tvunget til flugt.

 

De facto flygtninge er mennesker, der er flygtet fra krig og kan hjemsendes, når der er fred i deres land. Hvornår der er fred bør være en FN afgørelse, ikke en politisk. Her kan gives humanitær opholdstilladelse efter integrations ministerens skøn.

 

Kvoteflygtninge er de flygtninge, der kommer til landet fra lejre i alverdens brændpunkter efter aftale med FN pt. 500 om året.

 

Fattigdomsflygtninge er bådflygtninge, illegale emigranter, handlede piger, sex arbejdere mm.

 

Der er også familiesammenførte. Her under 24 års reglen.

 

Der er forskellige svar og love der er gældende, alt efter hvilken gruppe vi taler om. Flygtninge kan der ikke siges nej til. Det skal undersøges, om de er forfulgte. Så hvordan vil du overholde international lovgivning, og bevare din selvrespekt?

 

Jeg kan yderlig meddele dig at den sidste ændring af flygtninge udlændingeloven blev foretaget under Schlyter i 83 

Ja så trak Fogh de faktor flygtningene ud i o2. hvilket betyder at vi har så mange flygtninge der ikke kan vende hjem pg af krig i hjemlandet.

 

Det VK og O har ændret er forholdene for mennesker der forventer vores beskyttelse og som er i landet.


 


Søren Rasmussen
Int.

Søren Rasmussen , Cand. Scient. Rad. , 06-07-2010 22:43:34

Hej Flemming,

 

jeg er måske blevet for gammel til at bevare min selvrespekt - som så mange andre radigale - så nu satser jeg på fornuften!

 

Jeg har på en måde forståelse for nogle af mine medbogeres naive holdninger og tro på julemanden, men jeg ønsker IKKE at disse mine medborgere får en for stor indflydelse på det Danske samfunds udvikling og lykke...

 

Det er sødt at du vil alle mennesker det godt og Jesus har så heldigvis ikke levet forgæves, men dine holdninger skal altså IKKE gå ud over andre mennesker - Jesus eller EJ!

 

Med venlig hilsen,

Søren

 


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , , 07-07-2010 08:53:36

Søren

Tak for dit svar og at du gider spilde din tid på os radikale. jeg elsker også dig.


Boye J. Haure
Medlem

Boye J. Haure , Selvstændig investor og økonomisk rådgiver , 14-07-2010 21:59:21

Tak til Mads og Flemming for at I orker at sætte nogle ting på plads både etisk og faktuelt. I denne tråd er jeg - udover den præcise redegørelse - imponeret over Flemmings afvæbende ironi.

Sørens "argumenter" er simpelthen langt ude i hampen, og hvis man står overfor en "int.", der hader andre mennesker, og benægter facts, så kan det være svært at overbevise med humanistiske og rationelle argumenter.


Du skal være logget ind for at anbefale. Log ind
Du skal være logget ind for at oprette relationer. Log ind
Du skal være logget ind for at skrive beskeder. Log ind
Om indlægget

Side 1 af 2
Zeb Meier Watz
Medlem
Zeb Meier Watz Filosof og hovedbestyrelsesmedlem
Hans Peter Lorenzen
Medlem
Hans Peter Lorenzen
Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem
Flemming Nakinge Nielsen
Tomas Bech Madsen
Medlem
Tomas Bech Madsen Radikal med liv og sjæl - og medlem af Hovedbestyrelsen og Forretningsudvalget
Boye J. Haure
Medlem
Boye J. Haure Selvstændig investor og økonomisk rådgiver