Poul Erik Christensen

Poul Erik Christensen

Fhv. MF, formand for Kultur- og Fritidsudvalget i Skive kommune

Antal relationer 42
Anbefalet af 7
Medlem

Rødt ultimatum til Radikale: Ret ind til venstre...!

28-08-2009 07:13:54 - 14 kommentarer

Nu tryner de store brødre, deres lille søster. De værste anelser for samarbejdet i den røde blok har nu tages sin begyndelse. S og SF forlanger total troskab over for det skattepolitikken, og fjerner helt effekten af en kommende skattereform, der som et af de store Radikale mål er at skabe flere hænder til fremtidens samfund.

Helle Thorning Schmidt kan ikke acceptere usikkerheden for fremtidens skattepolitik, hvor Radikale tydeligt er en sten i skoen på det socialistiske samarbejde.

Det bliver en rigtig tryne-fredag.

Hvis Radikale ikke denne gang står fast, så bliver den radikale politik fjernet skive for skive.

Kommentarer
Karsten Kristoffersen
Int.

Karsten Kristoffersen , Cand. polit., Grundtvigianer og Borgerlig vælger. , 28-08-2009 07:51:08

Vel talt, Poul Erik.


Monika Margrethe Hansen
Medlem

Monika Margrethe Hansen , Blogger og samfundsdebattør , 28-08-2009 08:40:25

Enig og det som sker var noget som nogen af os har frygtet vil ske.

Det kommer ikke bag på mig at det går den vej, fordi jeg har set det komme siden foråret hvor S og SF mere og mere optrådte sammen i medierne.

 

De forsøger at presse DRV til at afstå eller give sig på vores mærkesager hvis der skal være en plads til DRV i en ny regering.

 

Begynder vi at fjerne vores holdninger som du siger skive for skive så kan vi alle ligeså godt melde os ind i S eller SF.

 

Jeg frygter det værste og det værste er hvis vi kommer til at se en radikal holdningsændring til udlændingepolitik og skat.

 

Ender det med at DRV retter ind efter S og SF især på udlændingepolitik så ved jeg ikke om det er værd at være radikal mere.

 

Håber virkeligt at vores leder ikke finder sig i at blive trynet.

 

 

 

 


Marie Louise  Holm
Medlem

Marie Louise Holm , jurist, selvstændig erhvervsdrivende , 28-08-2009 08:43:41

Få lederen til at skaffe en bedre vælgertilslutning, så er jeg sikker på at DRV ikke bliver trynet længere.


Monika Margrethe Hansen
Medlem

Monika Margrethe Hansen , Blogger og samfundsdebattør , 28-08-2009 08:52:20

@Marie

 

Sikke en "demokratisk" udmelding du kommer med.

"Få lederen til at skaffe bedre vælgertilslutning, så er jeg sikker på at det DRV ikke bliver trynet længere"

 

Du mener åbenbart at det er OK at S og SF tryner os til at ændre på vores politik, sikke en demokratisk indstilling du har til hvordan man skal samarbejde med et andet parti.

 

Det lyder næsten som det der kommer engang i mellem fra Dansk Folkeparti.

 

Hvis vi skal ændre på vores politik ( På de punkter som S og SF KRÆVER at vi gøre det ) så det bliver mere spiselig for socialdemokrater og SFer kan vi jo ligeså godt alle melde os ind i S og SF.

 

 

 

S og SF opfører sig som om de er bøllerne i skolegården, bøller som tryner og håner de små.

 

PS. Jeg tror ikke at DRV vil blive så ubetydelig som du siger :-)


Marie Louise  Holm
Medlem

Marie Louise Holm , jurist, selvstændig erhvervsdrivende , 28-08-2009 09:01:13

Du misforstår mig. Jeg mener ikke at man skal lade sig tryne. Jeg mener at man skal stå på sine holdninger, og sørge for at markedsføre dem noget bedre - uafhængigt af hvad S og SF mener. Det er hele jeres markedsføring der er problemet - ikke politikken.

Eksempel: Burka-forbuddet er formodentligt ulovligt (i strid med EMRK og dermed dansk lov). Det er fint, at DRV er imod det. Men sørg nu for at bakke det op. Der må da være en eller anden som kan sætte sig ind i retspraksis. Der findes cirka 10 domme på området, og men mindre der sker en ændring i praksis, så er det ulovligt at forbyde burka i det offentlige rum. Hvis I kom ud med det budskab, kunne man måske fange vælgernes opmærksomhed. Menneskerettighederne og grundloven skal respekteres.


Martin Gregersen
Int.

Martin Gregersen , , 28-08-2009 09:07:15

Læ gmærke til sidste sætning:

"Det er hende, der skal stå inde for lovforslagene". Det må betyde at Radikale endelig har afstået muligheden for at indgå i Regeringen, da Margrethe ikke længere taler om "vi" skal sammen som regering stå inde for lovforlagene.

 

http://www.berlingske.dk/article/20090828/politik/908280326/

 


Nadeem Farooq
Medlem

Nadeem Farooq , Folketingskandidat og Viceborgmester, Høje-Taastrup. , 28-08-2009 09:32:51

 

Jeg siger: S og SF kan ryge og rejse!

 

Hvis de vil udnytte et presset Radikale Venstre til at føre kanonbåds-diplomati, så skal de møde et endnu mere standhaftigt Radikale Venstre.

 

Det er blevet hævdet, at der ikke er mange danskere, der på én og samme tid abonnerer på en 'liberal' økonomisk politik og anstænding værdipolitik. Men disse mennesker tager fejl. Med K's nye værdifællesskab med DF og Venstre lidt vægelsindet, er der en stor bane at spille på for Radikale Venstre.

 

Vi skal fortsat støtte Helle T, men vi skal stå fast på vores egen politik.

 


Jette Fischer
Medlem

Jette Fischer , Uddannelsesvejleder , 28-08-2009 11:22:07

Nogle gange gælder det om at italesætte en historie anderledes, så den får en helt anden værdi og betydning.

Som Kåre R. Skov udtrykte det i TV2News til formiddag, er der nu fri bane for RV til at sætte egen dagsorden - for i virkeligheden kan man vende tilblivelsen af 'det røde kabinet' til en kæmpefordel for RV.

Ud af rød legestue. Smid fløjlshandskerne. Gå efter de midtersøgende socialdemokratiske vælgere. Gå efter de vælgere, som har stemt VKO, men som nu har indset, at den bedste og mest retfærdige politik skabes 'henover midten' i samarbejde. Vær garant for en nutidig forståelse af samspillet mellem det offentlige og det private arbejdsmarked. Kæmp de socialt dårligst stillede kamp men ikke som ekstrakt fra en gammel arbejdersang. Tag hånd om erhvervslivets finansielle problemer uden at blive demagogisk. Tag total afstand fra DF - uanset.

 

Med kraftig italesættelse (som er igang) af, hvad RV er, tænker, arbejder for osv. - uagtet rød kabinets eksklusion af deres mest reelle livline - vil tiden arbejde for, at flere og flere ser det radikale lys for enden af tunnelen.  

 


Tommy Frederiksen
Medlem

Tommy Frederiksen , Radikale i Tårnby-Dragør , IT-leder , 28-08-2009 11:22:22

@Nadeem

 

Helt enig.

 

En ny regering skal stå for reformer og reel forandring,

Ellers kan man lige så godt forsætte med VKO.

 

S og nu desværre også SF er blevet så magtsyge at de af angst for opinionsmålinger ikke tør tage de nødvendige debatter.

Det er i min verden en grov nedvurdering af befolkningen

 


Monika Margrethe Hansen
Medlem

Monika Margrethe Hansen , Blogger og samfundsdebattør , 28-08-2009 11:26:10

@Jette

Jeg er helt enig i det du skriver.

SSF alliancen kan vise sig at være en kæmpe fordel for os.

Er man træt af blokpolitik og vil man gerne have en FAIR udlændinge og asylpolitik samt en ansvarlig økonomisk politik og ikke mindst en rigtig grøn miljø politik og mere EU er der kun et valg og det er DRV.

 

Rød stue eller blå stue hvad skal jeg sige ?

Er man ikke til blokpolitik stem på DRV.

Længere er den vist ikke.

 


Monika Margrethe Hansen
Medlem

Monika Margrethe Hansen , Blogger og samfundsdebattør , 28-08-2009 11:28:49

Og vil man af med Dansk Folkepartis nationalfobiske indflydelse er der også kun et valg og det er igen DRV.

Ingen af de andre store partier kan fortælle deres vælgere at de tager afstand fra DFs umenneskelige krav i asylpolitikken.

S og SF deler asylpolitik med DF og VK.

Det gøre vi i DRV ikke og det skal vi holde fast i.

 


Thomas Lind
Int.

Thomas Lind , You have this choice: Do you want tomorrow today or yesterday forever? , 28-08-2009 20:31:35

Har nogen overvejet, at S-SF i virkeligheden ikke er problemet? 

Hvis S-SF-R skulle gennemføre en fremadskuende reform af skatten, arbejdsmarkedet eller noget som helst andet, ville det skulle ske med Enhedslistens stemmer, det kommer med andre ord ikke til at ske. Derfor vil VK i en-eller-anden konfiguration skulle med, det er faktisk utænkeligt  at S-SF ville rode sig ud i nogen form for reform, som stiller nogensomhelst ringere, uden VK som rygdækning. 

Det hjælper derfor ikke, at Radikale gør en offensiv skattereform til et ultimativt krav, der kan under ingen omstændigheder rejses stemmer for sådan en uden VK.


Karsten Kristoffersen
Int.

Karsten Kristoffersen , Cand. polit., Grundtvigianer og Borgerlig vælger. , 29-08-2009 01:00:15

@Nadeem

 

..."...Det er blevet hævdet, at der ikke er mange danskere, der på én og samme tid abonnerer på en 'liberal' økonomisk politik og anstænding værdipolitik...."..

 

Jeg er 100% enig.

 

Ansvarlighed og Frisind.;o)


Thomas Lind
Int.

Thomas Lind , You have this choice: Do you want tomorrow today or yesterday forever? , 29-08-2009 01:18:34

" Det er blevet hævdet, at der ikke er mange danskere, der på én og samme tid abonnerer på en 'liberal' økonomisk politik og anstænding værdipolitik. Men disse mennesker tager fejl. Med K's nye værdifællesskab med DF og Venstre lidt vægelsindet, er der en stor bane at spille på for Radikale Venstre."

 

 

- problemet er at en sådan politik også er nødt til at være ansvarlig, det vil sige, den skal forholde sig til de spørgsmål, som Rasmus Larsen rejser i sit indlæg om antalsproblematikken - så længe De radikale ikke tager det forhold alvorligt, vinder de ikke en eneste vælger fra VK.


Du skal være logget ind for at anbefale. Log ind
Du skal være logget ind for at oprette relationer. Log ind
Du skal være logget ind for at skrive beskeder. Log ind
Om indlægget
Karsten Kristoffersen
Int.
Karsten Kristoffersen Cand. polit., Grundtvigianer og Borgerlig vælger.
Nadeem Farooq
Medlem
Nadeem Farooq Folketingskandidat og Viceborgmester, Høje-Taastrup.
Martin Gregersen
Int.
Martin Gregersen
Monika Margrethe Hansen
Medlem
Monika Margrethe Hansen Blogger og samfundsdebattør