Poul Lykholt

Poul Lykholt

Hovedbestyrelsen København, suppleant. Lokalrådet Østerbro.

Antal relationer 0
Anbefalet af 0
Medlem

Skabs-liberalister

28-08-2008 06:44:40 - 14 kommentarer

Ny Alliance er nu Liberal Alliance.

Khader og Samuelsen skal have den ros, at de nu spiller rent ud, og vi andre får så bekræftet, at de to eks-radikale har været skabs-liberalister.

Vi skal så være glade for, at vi fortsat er socialliberale, så meget mere som det sociale sindelag placerer os i front i kampen mod tidsåndens grådighed.

Fællesskab er stærkere end egoskab.

 

Poul Lykholt 2100

Kommentarer
Zeb Watz
Medlem

Zeb Watz , Filosof. Medlem af Odense Radikale Venstre , 28-08-2008 08:30:55

At omdøbe en synkende skude hjælper nok næppe.

Men det er da også på tide at de melder bare en smule klart ud hvad det er de vil.

Dog kender jeg folk der blev forført at deres oprindelige midt søgende planer, og en del af dem føler sig snydt til at stemme borgerligt.

Men nu må vi se hvor længe der går før de laver det hele om igen.


Carsten Hallqvist Jensen
Medlem

Carsten Hallqvist Jensen , Rettigheder har kun den, der tør forsvare dem. , 28-08-2008 08:54:04

De er nu lidt svære at tro på.

Nasser udtalte i TV at nu havde de et nyt navn og et nyt program, så de vil se fremad. Folk havde ikke kunne tro på NY fordi udmeldninger strittede i alle retninger og at de var gået på kompromis med hinanden. Men nu er de liberale (indtil næste meningsmåling).

At Man skulle tro på Naser, er nu nok tvivlsomt, da han var i radikale venstre sagde nasser at han var radikal og altid ville være radikal - Det ved vi hvordan det er gået med det.

Magten lå lige om hjørnet - troede han.

Det nye ved NY er, at de har skibbet det sociale og blevet financieret af en stærk vækstorienteret bank (dog ikke roskilde bank).

 


Tomas Bech Madsen
Medlem

Tomas Bech Madsen , Radikal med liv og sjæl - og medlem af Hovedbestyrelsen og Forretningsudvalget , 28-08-2008 08:54:19

Og hvor mange dage går der mon før Anders overtager også den formelle ledelse fra Naser? I øvrigt så jeg, at vittige hunde har foreslået at det nye navn burde have været Der Untergang ;-)


Torben Ringsø Jensen
Medlem

Torben Ringsø Jensen , Næstformand i Herning redaktør på B-retning og Webmaster , 28-08-2008 10:27:49

Er Liberal Alliance ikke det man på jævnt jysk kalder et uforpligtende sammenhold eller fællesskab - tænkt af en yderliggående. ;)

Mai-Britt  Schultz
Medlem

Mai-Britt Schultz , Formand for Svendborg - Langeland kredsen og Svendborg lokalforening, Næstformand i Storkreds Fyn , 28-08-2008 11:15:19

Altid rart når folk hopper ud af skabene ....;o)

men " Liberal alliance"  ...man sukker og tænker - hvad i alverden vil de med det parti - hvis det altså efterhånden kan kaldes  et parti.

Det minder mig i om en episode fra min barndom. Vi var ude og spise på kro, noget mine forældre synes, vi børn skulle en gang om året, der i begyndelsen af 1970erne.

Så bestilte min far ( der kun talte dansk og svensk ) pommes saute - han ventede noget eksotisk spændende - og ind kom brasede kartofler - Nyt navn - samme restemad....  og han blev svært skuffet.
Sådan må det være at have meldt sig ind i Ny Alliance aka Liberal Alliance


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, bums, pensionist, i den rækkefølge. tænk hvis der blev krig og ingen mødte op? , 28-08-2008 16:23:00

Er det ikke Danmarksrekord ? Nu har Naser og Anders skabt to partier i dk, det er ikke sket før!

Bør vi ikke indstille dem til Ginisrekortbog? (*?*)


Carsten Hallqvist Jensen
Medlem

Carsten Hallqvist Jensen , Rettigheder har kun den, der tør forsvare dem. , 28-08-2008 17:50:30

Jo og de kan indstilles til en Pris som "cirkus KLOVNE"


Anna Allerslev
Medlem

Anna Allerslev , Kandidat til BR i København og EP i Nordsjælland, tidligere næstformand i RU, studerer jura og arbejder i KL , 28-08-2008 18:40:47

Det positive er, at de nu siger, hvad de egentlig hele tiden har ment. Det må vi da gi’ dem J.

Det er skræmmende, når de folk vi har valgt til at styre vores land direkte fordrejer sandheden eller deres holdninger. De to store partier er dem, der er værst. I frygt for vælgerne, tør de ikke sige, hvad de egentlig mener. Det er dræbende for den politiske debat, fordrer politikerlede og skaber ikke mindst dårlige politiske løsninger.

Jeg har det med partier som med folk. Dem, der er ærlige, de har en større stjerne hos mig, selvom jeg er meget uenig. Dem, der er uærlige, falske eller lyver de kan se nok så søde ud, og jeg kan være nok så enig, men jeg bryder mig ikke om det, og jeg stoler ikke på dem.


Mikkel Sarbo
Medlem

Mikkel Sarbo , Fmd. Uddannelsesudvalget, iværksætter og Chief Executive Uncle i Tante T , 28-08-2008 18:47:32

Jeg håber sandelig ikke der er for mange reflekterende fornuftige radikale, som læser med her for magen til kombination, at gammel galde, bagklogskab og lommefilosofi skal man lede længe efter!

 

Naser er da fuldstændig ligeså interesseret i et velfungerende demokrati og Anders i et samfund med sammenhængskraft. Sagen er bare, at man skal være del af et parlamentarisk flertal for for alvor at kunne være med til at sætte politiske dagsordner. Det var den position de forsøgte at få med NA. Det projekt lykkedes ikke - og hvis de skal have nogen chance næste gang - så tror jeg såmænd det er et meget klogt sats at forsøge sig, som samlingspunkt for liberale kræfter, som føler sig klemt af den nuværende regeringsførelse.

 

At nogle måtte opfatte det som politisk prostitution, som andre opfatter som en kamp for indflydelse eller politisk overlevelse - om man vil -  det er skam helt ok. Men for mig hører det simpelthen ikke hjemme blandt Radikale at stemple andre politikere på så forsimplet og pinlig en måde! 

 

ØV!!!

 

Hvad forøvrigt med at bruge jeres tankevirksomhed og ytringsfrihed til, at skaffe os selv lidt mere indflydelse?


Flemming     Nakinge Nielsen
Medlem

Flemming Nakinge Nielsen , folkeskolen, ingen uddannelse, sømand, skærsliber, bums, pensionist, i den rækkefølge. tænk hvis der blev krig og ingen mødte op? , 28-08-2008 19:53:00

Mikkel

Først danner de et "midterparti" NA i protest mod DF. Deefter rtæder de så meget i spinaten, at de blivet til grin i hele landet.

Så danner de LA, et liberalistisk parti til højre for Venstre, der beklager jeg meget at min humor får frit løb.

 

"Hvad forøvrigt med at bruge jeres tankevirksomhed og ytringsfrihed til, at skaffe os selv lidt mere indflydelse?"

Det arbejder vi også på med humor.

 

 


Anna Allerslev
Medlem

Anna Allerslev , Kandidat til BR i København og EP i Nordsjælland, tidligere næstformand i RU, studerer jura og arbejder i KL , 28-08-2008 20:35:35

@ Mikkel

 

Overreagerer du ikke lidt Mikkel? :-)

 

Sådan som jeg læser indlæggene, er der kun blevet lavet lidt sjov med NA og deres frem og tilbage. Jeg kan ikke se, at der er nogen, der beskylder NA for det, som du forsvarer dem for.

Lidt drillende kunne jeg jo også spørge dig, om du ikke netop gør dig skyld i at levere en "kombination, af gammel galde, bagklogskab og lommefilosofi" i din hårde kritik af vores indlæg? (Den bagkloge, retfærdige og altid korrekte radikale, der sørger for at alle opfører dig eksemplarisk. Selv eller måske især på radikale.net) ;-)

For eget vedkommende kan jeg kun sige, at det jeg mente var, at selvom jeg er langt fra enig med NA, så kan jeg meget bedre li’ og respekterer mere deres nye linie end den gamle, som jeg mener var populistisk og falsk (i hvert fald til sidst).


Poul Lykholt
Medlem

Poul Lykholt , Hovedbestyrelsen København, suppleant. Lokalrådet Østerbro. , 28-08-2008 23:57:45

Kære Mikkel,

 

Hvis der er galde, gammelklogskab og lommefilosofi i mit indlæg - andre må svare for sig selv - så beklager jeg det ikke.

For:

- at det kan give sure opstød, når to folketingsmedlemmer optræder illoyalt ved - med afsæt i radikale stemmer - at forlade folketingsgruppen og stifte et nyt parti så ja: Det sætter gang i min galdeproduktion.

- at det er gammelklogskab at  konstatere at de eksradikale stiftere  har været skabsliberalister er muligt, men så skal jeg gerne vedkende mig denne klogskab, idet jeg allerede ved opstillingen af Khader som folketingskandidat første gang var modstander af hans opstilling og siden ikke har stemt på ham, selvom jeg naturligvis har forsøgt at sikre radikale stemmer til partiet

- at der er tale om lommefilosofi har jeg ikke nok intellellektuelle 

forudsætninger for at vurdere - men det har du åbenbart så værsågod.

 Og lad os så komme videre - landsmødet kalder, og du har jo ret i,

at vi skal arbejde for vor sag - som jeg håber, også du mener, er den socialliberale.

 

Med venlig hilsen

 

Poul


Jan  Tækkemand
Medlem

Jan Tækkemand , Fmd. Radikale Venstre i Vejle , 29-08-2008 11:11:00

@ Tomas

 

AS overtager ikke før den sidste rest af saft og kraft er taget ud af Naser (han går selv) / den folkelige sympati er forduftet.

Så kan de personlige ambitioner træde frem.

Imponerende hvis de selv tror på projektet.

 

 


Annette Rolsting
Medlem

Annette Rolsting , Med ønsket om en stærkere sundheds- og erhvervspolitisk dagsorden , 29-08-2008 15:57:01

Tja, men vi deler jo nogle politiske holdninger med dem, bl.a. i forhold til arbejdsmarked, efterløn og skat. Så lad os lige styre kritikken. Til gengæld kan RV prale af at have leveret konkrete resultater. Det kan de herrer ikke prale så meget af, slet ikke Naser Khader, der ikke bidrog med meget i sin tid i RV.


Du skal være logget ind for at anbefale. Log ind
Du skal være logget ind for at oprette relationer. Log ind
Du skal være logget ind for at skrive beskeder. Log ind
Om indlægget
Yannick Poirel
Medlem
Yannick Poirel Studerende på IT-College Denmark
Carsten Hallqvist Jensen
Medlem
Carsten Hallqvist Jensen Rettigheder har kun den, der tør forsvare dem.