Raymond M. Kristiansen

Raymond M. Kristiansen

overvejer hvordan organisationer kan blive mere synlige

Antal relationer 27
Anbefalet af 7
Interesseret

"Web 2.0 overkill"

16-11-2007 15:59:19 - 8 kommentarer

Jeg læste i dag den interessante debat her, hvor Niels Ole Finnemann i sin kommentar skriver:

 

"... Dels kan det undre, at alle de danske partier er så gennemsyret af antiintellektualisme. Da velfærdspolitikken blev til i 1950-erne involverede det brede dele af intelligentsiaen. Der blev skrevet bøger og debatteret i lange baner. Der blev fremlagt mange analyser af verdens tilstand. Hvis man fx vil bruge nettet som medie for debat og måske endda som ressource, der gir føling med hvad folk tænker, så må man nok igang før og efter valgkampene, man må have flere og større perspekiver på debatten. Under valgkampen foregår der ikke seriøs debat mellem politikere og vælgere, der dannes ingen rigtig opinion. Politikerne er nødvendigivs ude på at sælge deres budskab og ikke på dialog med andre synspunkter. Det er måske også et problem udenfor valgkampene."

 

Med Radikale.tv prøvede vi lige præcis at komme vælgerne i møde; at spørge dem hvad De mener er vigtigt. Nicolas lavede masser af interviews med borgere (87), som alle kan ses på radikale.tv, nærmere bestemt på denne kanalen.

Men det nyttede måske ikke så meget. Måske er vælgerne vænnet til at video på nettet, det skal være humoristisk, kort, ja, kort sagt underholdning.

 

Jeg vil anbefale alle der har interesse for brug af nye medier i og udenfor en valgkamp til at læse diskussionen (jeg ser bl.a. Linda Kristiansen allerede har kommenteret) og måske give en kommentar derinde.

 

Jeg er dog lidt uenig med Astrid Haug når hun i sin kommentar skriver "Som jeg ser det, kan partierne primært bruge deres hjemmesider til at mobilisere sin ”base”, og i mindre grad til at overbevise tvivlere." Jeg mener da Præcis, at en organisations hjemmeside også skal bruges til at informere mennesker udenfor vor eget ekko-kammer om hvad vi står for og hvorfor, selv midt i en valgkamp.

 

Men som altid - det ene udelukker ikke det andet. Men det er vigtigt at vi udvikler vore metoder mht brug af nye medier.

Kommentarer
Assia I. H. Zouaoui
Medlem

Assia I. H. Zouaoui , Hovedbestyrelsesmedlem, Formand Horsens Kommuneforening, systemudvikler , 16-11-2007 16:20:09

Enig - vi er godt på vej til at blive et netværkssamfund, hvor en stor del af meningsdannelsen foregår virtuelt. Den, som erkender det i tide, har et forspring.

Fogh erklærede under valgkampen, at de gammeldags vælgermøder var døde som politiske fora. Det var nu ikke nogen ny tanke, men det har han sikkert ret i, for hvor mange møder typisk op på et vælgermøde?!

Derimod kan man se de elektroniske debatter, blogs, underskriftsindsamlinger m.v. brede sig. Folk har taget dem til sig, for det fordrer ikke, at man skal iføre sig pænt og møde fysisk op, men kan tilgå dem hjemmefra - i morgenkåbe, om man vil.

Jeg synes, Det Radikale Venstre er inde på det rette spor med erkendelsen af de nye medier som potentielle hvervemidler. Om ikke andet skaber det synlighed omkring partiets politik. Kunsten er at få formidlet det ud over rampen til flere end denne snævre kreds af ideologisk enige.

Raymond M. Kristiansen
Int.

Raymond M. Kristiansen , overvejer hvordan organisationer kan blive mere synlige , 16-11-2007 16:23:26

Jeg er HELT enig mht betydningen at få det ud over rampen. Jeg hjalp Mikkel Sarbo med hans kampagne, og selvom vi knoklede, fik han ret få personlige stemmer. En af vore konklusioner var at vi simpelt hen var for dårlige til at - ja - nå ud over rampen med det.

Det nytter ikke noget at være innovative hvis ens målgruppe slet ikke er klar for det. Eller gør det?

Assia I. H. Zouaoui
Medlem

Assia I. H. Zouaoui , Hovedbestyrelsesmedlem, Formand Horsens Kommuneforening, systemudvikler , 16-11-2007 16:38:22

Meget afhænger af målgruppen. Vi har (haft?) mange unge vælgere, særlig ved valget i 2005. Unge kender om nogen til internettets lyksaligheder, og de søger information på nettet.

Det er kedeligt, at det var svært at nå ud over rampen med Mikkels kampagne - men 3 uger er heller ikke særlig lang tid, så skal det batte i et kort tidsperspektiv, skal man lave noget exceptionelt, f.eks. en happening.

Men jeg tror ikke, det er det korte perspektiv, der for alvor rykker. Det er tiden mellem valgene. Det er det lange, seje træk, så man skulle faktisk leve hver dag, som om det var valgkamp.

Nicolas Charbonnier
Int.

Nicolas Charbonnier , http://radikale.tv , 16-11-2007 17:23:10

Vi naaede desvaerre ikke bygge en intellektualist-debat-magnet med vores internet videoer under valgkampen. I princippet burde gode ideer brede sig af sig selv paa Internettet, men afligevel, saerligt paa saadan lille danske bloggosphere, er det desvaerre ikke helt saa nemt at sprede links.

Jeg tror at det eneste som garanteret kan bring traffik lynhurtigt paa nye danske websites er enten


1. hvis man har raad til at lave rigtig mange store netannoncer (Venstre daekkede tv2.dk jp.dk og pol.dk fra dag 1 med deres videoer) vi havde ingen netannonce budjet at bruge paa radikale.tv eller sarbo.dk/video

2. Hvis man udnytter sin taletid i de tra

Nicolas Charbonnier
Int.

Nicolas Charbonnier , http://radikale.tv , 16-11-2007 17:34:30

..ditionnelle medier paa at fortaelle folk at man har bygget et alternativ til vaelgermoedet (som Margrete gjorde ved indimellem men maaske ikke nok at naevne radikale.net) og fortaelle folk at man ogsaa har et alternativ video daekning af valgkampen samt et alternativ til de traditionnelle meningsmaalinger.

Til naeste valg, om det bliver et lyn-valg eller om der gaar nogle aar, saa haaber jeg at de Radikale har et vaerdigt alternativ til DR og TV2 minimalistiske video-daekning af valgkampen (fekse partilederrunderne, thorning-fogh duellerne kan taelles paa een haand). Dermed har de Radikale haaber jeg snart et vaerdigt Internet video portal med indhold saa folk kan virkelig komme i dybden med status af dansk politik og hvor videoerne indeholder mere end korte slogans, korte reklame-agtig formuleringer. Jeg kunne godt taenke mig at se time vis af forklaringer af hvad de Radikale har taenkt sig nu og hvordan de ser tilbage paa valgkampen.

Annette Rolsting
Medlem

Annette Rolsting , Med ønsket om en stærkere sundheds- og erhvervspolitisk dagsorden , 18-11-2007 20:11:31


Fra: http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=12903.

"Mediehype - Web.2.0 uden drama

Ligefrem at sige, at netvalgkampen var skønne spildte kræfter er måske lidt voldsomt. Men jeg er enig i, at der f.eks. i forbindelse med valgkampen blev skabt en voldsom mediehype omkring brugen af blogs, netværk, viral markedsføring mm.

Det er et spørgsmål om formålet med samt målgrupperne for disse nye medier og kommunikationsformer.

De nye medier stiller flere krav til brugerne/målgrupperne, og det er svært at skabe drama, helhed og en sort/hvid præsentation af verden.

Det kan de traditionelle massemedier til gengæld.

Imidlertid giver de store, traditionelle massemeider mst taletid til de store partier og de vigtigste aktører. Her har de små og nye aktører stort set ikke en chance, som Linda L. også er inde på.

Til gengæld er de nye medier uovertrufne til at foretage løbende evaluering af kommunikationsarbejdet, drøfte taktik og politik samt til at mobilisere folk. "

Nicolas Charbonnier
Int.

Nicolas Charbonnier , http://radikale.tv , 19-11-2007 03:38:45

Derfor skal de nye medier ind og erstatte de gamle medier i folks stuer. Der skal en WebTV box til under TV'et, og så skal alt video indhold suteres og distribueres på helt nye personaliserede måder som alle vil blive enige om er bedre end den måde den gamle TV fungerede. Jeg tror de fleste danskere kan komme til at få sådan et WebTV box installeret, hvis den bliver masse produceret for cirka 500kr per styk. Den revolution kan ske på få måneder.

ole kristensen
Medlem

ole kristensen , Performance, politik og menneskesyn , 19-11-2007 04:02:06

Folk ser som regel kun det de selv søger.

Fra kommercielle netprojekter kender jeg effekten, og dot-com boomet var højdepunktet af en tankegang hvor man tænkte kunderne ville dumpe forbi en butik, der ikke havde dør, facade, udstillingsvindue eller forbipasserende. Det krævede massiv markedsføring at få kunderne til at huske en adresse og taste den.

Det vigtigste er at åbne siderne op for at blive integeret i medlemmernes hjemmesider og lave små widgets, der synliggør aktiviteten og gør det interessant for os selv at linke til siden.

Søgemaskineoptimering er også godt.

Og så nogle små pudsige klip og billeder folk har lyst til at sende til deres venner -

... og et indhold, der overrasker og giver mulighed for deltagelse.

Du skal være logget ind for at anbefale. Log ind
Du skal være logget ind for at oprette relationer. Log ind
Du skal være logget ind for at skrive beskeder. Log ind
Om indlægget

Raymond M. har tagget med:

web2.0 , facebook , youtube

Publiceret i gruppen

sociale medier
En diskussionsgruppe med fokus på brug af sociale medier indenfor - og udenfor - valgkampsperioden
Oprettet 31-10-2007, 19 deltagere, 9 indlæg

Der er ingen personer på denne liste endnu.